Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.
1091 Budapest, Üllői út 1.
TÁJÉKOZTATÓ az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. megbízásából eljáró biztosításközvetítést végző biztosításközvetítőről
ALAPADATOK
A biztosításközvetítő gazdálkodó szervezet,
- Neve: MyAssist Kft.
- Székhelye: 7100 Szekszárd, Rákóczi utca 15.
- Felügyeleti regisztrációs száma: 220063000238
- Törzsszáma:
A gazdálkodó szervezeten belül a biztosításközvetítői tevékenységet végző természetes személy nevéről és MNB regisztrációs számáról Ön vagy a személyes közvetítés folyamán írásos formában vagy a telefonon történt közvetítés folyamán szóban – rögzített hanganyagon tárolva – kapott tájékoztatást.
A biztosításközvetítői tevékenység végzésének állama: Magyarország
Felügyeleti hatóság: Magyar Nemzeti Bank (1054 Budapest, Szabadság tér 8–9.)
A biztosításközvetítői tevékenység formája: függő biztosításközvetítő
A függő biztosításközvetítő biztosítási alapú befektetési termékeket kizárólag tanácsadással, személyre szabott konkrét ajánlást adva értékesíthet.
A biztosítási szerződés létrejöttét követően a közvetítésért a fentiekben meghatározott függő ügynöki vállalkozás a biztosítótól kap díjazást, mely díj a biztosítási díjból számított százalékos díjazás. A biztosítási díj tartalmazza a függő ügynöknek és a termék forgalmazójának költségeit is.
A biztosításközvetítő függő biztosításközvetítőként az alábbi biztosító(k) nevében jár el: Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.1
Amennyiben a függő biztosításközvetítő más biztosító társasággal is jogviszonyban áll biztosításközvetítői tevékenységre, úgy arról külön tájékoztatóban köteles tájékoztatni az ügyfelet.
A biztosításközvetítő gazdálkodó szervezet, illetve a gazdálkodó szervezeten belül a tevékenységet végző természetes személy nem rendelkezik minősített befolyással az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt-ben.
Sem az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt., sem a biztosító társaság anyavállalata2 nem rendelkezik minősített befolyással a biztosításközvetítő gazdálkodó szervezetben.
FELÜGYELETI NYILVÁNTARTÁS
A biztosításközvetítő gazdálkodó szervezet, valamint a szervezeten belül a közvetítői tevékenységet végző természetes személy a Magyar Nemzeti Bank (Felügyelet) által vezetett közvetítői nyilvántartásban (Regiszter) szerepel, a Felügyelet által megállapított nyilvántartási (regisztrációs) számmal rendelkezik.
A biztosításközvetítő regisztrációs számát – melyről Ön a telefonon történt közvetítés folyamán szóban kapott tájékoztatást- az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. által kiállított arcképes üzletkötői igazolvány is tartalmazza.
A biztosításközvetítő felügyeleti regisztrációs számának, valamint a felügyeleti nyilvántartásban való szereplés tényének az ellenőrzésére az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:
Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. (1091 Budapest, Üllői út 1.)
https://www.aegon.hu/fontos-kozlemenyek/ervenytelen-bizonylatok.html
Magyar Nemzeti Bank (1054 Budapest, Szabadság tér 8–9.)
http://alk.mnb.hu/bal_menu/piaci_szereplok/kereso/kereses
- Székhely: 1091 Budapest, Üllői út 1., cégjegyzékszám: 01-10-041365, adószám: 10389395-4-44
- Az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. anyavállalatai:
- Aegon Hungary Holding B.V.
(székhely: 2591 TV Hága, 50 AEGONplein, Hollandia, nyilvántartási hatóság: a Hágai Tartomány Kereskedelmi Kamarája, nyilvántartási szám: 27144227)
- Aegon Hungary Holding II B.V.
(székhely: 2591 TV Hága, 50 AEGONplein, Hollandia, nyilvántartási hatóság: a Hágai Tartomány Kereskedelmi Kamarája, nyilvántartási szám: 27131377)
FELELŐSSÉG A BIZTOSÍTÁSKÖZVETÍTŐ SZAKMAI TEVÉKENYSÉGE SORÁN OKOZOTT KÁRÉRT VAGY FELMERÜLT SÉRELEMDÍJÉRT
A biztosításközvetítő által az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. megbízásából végzett közvetítői tevékenysége során okozott károkért és sérelemdíj megfizetéséért az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. áll helyt.
A BIZTOSÍTÁSKÖZVETÍTŐ DÍJAK ÁTVÉTELÉRE VONATKOZÓ JOGOSULTSÁGA
A biztosítási termék közvetítése során a biztosításközvetítő az ügyféltől díjat vagy díjelőleget nem jogosult átvenni. A biztosításközvetítő a biztosítótól az ügyfélnek járó összeget nem veheti át.
A BIZTOSÍTÁSKÖZVETÍTŐ KÉPVISELETI JOGOSULTSÁGA
A biztosításközvetítő a biztosítóval fennálló biztosításközvetítésre vonatkozó szerződése alapján korlátozott képviseleti jogosultsággal rendelkezik, a szerződő/biztosított részéről átadott vagy megtett, a biztosításközvetítő által átvett vagy rögzített nyilatkozatok nem jelentik a biztosító tudomásszerzését.
A biztosításközvetítő a biztosító nevében a szerződés megkötésére nem jogosult.
PANASZTÉTELI LEHETŐSÉGEK
A biztosító biztosítja, hogy az ügyfél és a fogyasztói érdekképviseleti szervek (a továbbiakban együtt e pont alkalmazásában: ügyfél) a Biztosító, a megbízásából eljáró ügynök, vagy – adott termék kapcsán – az általa megbízott kiegészítő biztosításközvetítői tevékenységet végző személy magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban az alábbiakban foglaltak szerint közölhesse.
A biztosító „Panaszkezelési szabályzata” elérhető és megtekinthető ügyfélszolgálati irodákban, illetve a biztosító honlapján: https://www.aegon.hu/ugyintezes/panaszkezelesi-szabalyzat.html
2.1 A Panaszok bejelentésére biztosított lehetőségek
Ügyfeleink szóbeli panaszaikat személyesen vagy telefonon tehetik meg:
- személyesen: valamennyi, a biztosító ügyfelek számára nyitva álló helyiségeiben (Ügyfélszolgálati Irodák, Értékesítési pontok), azok nyitvatartási idejében.
- telefonon: a (+36) 1-477-4800, külföldről is hívható telefonszámon nyitvatartási időben.
Az irodák címe, és nyitvatartási valamint a telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje a https://www.aegon.hu/ugyintezes/elerhetosegek.html linken található.
Ügyfeleink írásbeli panaszaikat az alábbi csatornákon tehetik meg:
- személyesen vagy más személy által az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségben átadott irat útján;
- postai úton: Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. Központi Panasziroda, 1813 Budapest, Pf. 245;
- telefaxon: (+36) 1-476-5791;
- elektronikus úton a https://www.aegon.hu/aegon-panaszbejelentes linken elhelyezett on-line panaszbejelentőn vagy a panasz@aegon.hu e-mail címen;
- adatkezelési ügyekben elektronikusan a https://www.aegon.hu/adatbiztonsag oldalon vagy az adatvedelem@aegon.hu e-mail címen.
- JOGORVOSLATI FÓRUMOK
A panasz teljes vagy részleges elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alábbi jogorvoslati fórumokhoz fordulhat.
3.1. A fogyasztónak minősülő ügyfelek részére nyitva álló jogorvoslati lehetőségek
Az ügyfél a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén a Pénzügyi Békéltető Testülethez, vagy a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz fordulhat.
Pénzügyi Békéltető Testület
- székhely: Magyar Nemzeti Bank, 1054 Budapest, Szabadság tér 9.
- levelezési cím: Pénzügyi Békéltető Testület, 1525 Budapest, Pf. 172
- telefon: (+36) 80-203-776
- e-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
Bővebben a https://www.mnb.hu/bekeltetes honlapon kaphat tájékoztatást.
Az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. a Pénzügyi Békéltető Testület előtt általános alávetési nyilatkozatot nem tett.
Bíróság
Az ügyfél panaszának a biztosítóhoz történő benyújtását követően jogorvoslatért az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat (www.birosag.hu).
A fogyasztó a biztosító magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó – a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény alapján – a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése (vagy annak vélelmezése) esetén, fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárást kezdeményezhet a Magyar Nemzeti Banknál.
Magyar Nemzeti Bank
- székhely: Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat, 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.
- levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank 1534 Budapest BKKP Pf. 777
- telefon: (+36) 80-203-776
- e-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
Bővebben a www.mnb.hu/fogyasztovedelem honlapon kaphat tájékoztatást.
A fogyasztónak minősülő ügyfél a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Fogyasztóvédelmi eljárás alapjául szolgáló „Kérelem” nyomtatvány megküldését igényelheti.
Az igénylés módja:
- telefonon: (+36) 1-477-4800
- postai úton: 9401 Sopron, Pf. 22
- e-mailen: panasz@aegon.hu
A biztosító a nyomtatványt igazolható módon, költségmentesen az ügyfél kérésének megfelelően e-mailen vagy postai úton küldi ki. A biztosító a nyomtatványokat elérhetővé teszi a honlapján, a www.aegon.hu weboldalon és az ügyfelek számára nyitva álló helyiségeiben is.
3.2. Fogyasztónak nem minősülő ügyfelek számára nyitva álló jogorvoslati lehetőségek
A fogyasztónak nem minősülő ügyfél, panaszának a biztosítóhoz történő benyújtását követően jogorvoslatért az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat (www.birosag.hu).
3.3. A biztosító adatkezelését érintő panaszok esetén nyitva álló jogorvoslati lehetőségek
A biztosító adatkezelését érintő adatvédelmi panasz esetén, amennyiben az ügyfél a biztosító adatkezeléssel összefüggő panaszra adott válaszával nem ért egyet, 30 napon belül bírósághoz, illetve ha a panasz adatkezeléssel összefüggő tájékoztatás, helyesbítés, zárolás vagy törlés biztosító általi megtagadásával függ össze, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz is fordulhat.
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
- székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
- telefon: +36 (1) 391-1400
- e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Bővebben a www.naih.hu honlapon kaphat tájékoztatást.
TERMÉKEK TERJESZTÉSÉRE VONATKOZÓ JOGOSULTSÁG
Az egyes termékek terjesztésére vonatkozó jogosultságok a kimutatásban a gazdálkodó szervezeten belül tevékenységet végző természetes személyek bontásában is meghatározásra kerülnek. A biztosításközvetítő által értékesíthető termékek felsorolása:
Módozatkód | Termék neve |
MyHome – Csoportos háztartási asszisztencia biztosítás | |
21870 | MyCar – Csoportos gépjármű-asszisztencia biztosítás |