MY CAR CSOPORTOS GÉPJÁRMŰASSZISZTENCIA BIZTOSÍTÁSI FELTÉTEL

 

Jelen biztosítási feltétel az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. és a Pénzügyi Tudatosság Egyesület között létrejött csoportos biztosítási szerződés alapján keletkezett biztosítási jogviszonyokra irányadó szerződéses feltételeket határozza meg. A Biztosító a jelen biztosítási feltétel alapján arra vállal kötelezettséget, hogy díjfizetés ellenében a biztosítási események bekövetkezése esetén a jelen feltétel szerinti szolgáltatást nyújtja.

I.      Szerződő

A Pénzügyi Tudatosság Egyesület (székhely: 2120 Dunakeszi, Veres P. u. 4.) amely a Biztosítóval a csoportos biztosítást megköti és az azzal kapcsolatos jognyilatkozatokat teszi, valamint a csoportos biztosítás díját a Biztosítónak megfizeti.

II.     Biztosító

Az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. (székhely: 1091 Budapest, Üllői út. 1.) amely a biztosítási díj ellenében a biztosítási kockázatot viseli, és a jelen feltételekben meghatározott események bekövetkezésekor a jelen feltételekben meghatározott szolgáltatás teljesítésére kötelezettséget vállal.

III.   Biztosított

  1. Biztosított személy
  2. A gépjármű forgalmi engedély szerinti természetes személy tulajdonosa, vagy a forgalmi engedélybe bejegyzett természetes személy üzembentartója, aki a Pénzügyi Tudatosság Egyesület tagja és csatlakozási nyilatkozattal csatlakozott a Biztosításhoz;
  3. a Biztosított Jármű vezetője, aki a forgalmi engedély szerinti tulajdonos vagy a forgalmi engedélybe bejegyzett üzemben tartó tudtával, engedélyével használja a Biztosított Járművet; valamint
  4. a Biztosított Jármű utasai a hivatalosan engedélyezett és a gyártó által előírt létszámig.
  5. A Biztosítottat nem illeti meg a szerződői minőség, és a későbbiekben sem léphet a Szerződő helyére.

IV.    Biztosított Jármű

A csatlakozási nyilatkozaton megjelölt, érvényes hatósági jelzésekkel és dokumentumokkal ellátott személygépjármű, 3,5 tonnát meg nem haladó megengedett össztömegű tehergépjármű vagy motorkerékpár.

V.      Szolgáltató

Az SOS Hungary Assistance Kft. (1039 Budapest, Szentendrei út 301.), amely a Biztosító megbízásából a gépjármű asszisztencia szolgáltatást nyújtja.

VI.    Biztosítási esemény

A gépjármű asszisztencia szolgáltatás akkor vehető igénybe, ha a jogszerűen és a jogszabályi, valamint műszaki, karbantartási előírások betartásával használt Biztosított Jármű az a)-d) pontokban felsorolt okok valamelyikének bekövetkezése miatt működésképtelenné, a vonatkozó előírások alapján a közúti forgalmi használatra alkalmatlanná, vagy a Biztosított számára elérhetetlenné (lopás) válik, illetve megfelelően nem zárható.

  1. Üzemzavar: A Biztosított Jármű bármely hirtelen fellépő, előre nem látott hibája, beleértve a mechanikai vagy elektromos meghibásodást, a Biztosított Jármű megfelelő zárhatóságát befolyásoló meghibásodást (például: ablakemelő, zár meghibásodása), valamint a defektet is.
  2. Önhiba: A biztosítási esemény a Biztosított magatartására vagy mulasztására visszavezethető okból következik be (például: lemerült akkumulátor; pótkerék, emelő vagy kerékkulcs hiánya; a jármű kulcsának a járműbe zárása; az üzemanyag kifogyása).
  3. Közlekedési baleset: A biztosítási esemény váratlan, nem szándékosan előidézett forgalmi esemény bekövetkezésére vezethető vissza (például: ütközés, borulás, zuhanás, robbanás).
  4. Lopás, rongálás: A biztosítási esemény a Biztosított Jármű ellopására, önkényes elvételére, elrablására, illetve harmadik személy által elkövetett rongálás miatt keletkezett sérülésére vezethető vissza.

VII.  A Biztosító kockázatviselése

A Biztosító kockázatviselése a Biztosított vonatkozásában a csatlakozási nyilatkozat megtételét követő 3. nap 0 órakor kezdődik. A Biztosító a kockázatviselés kezdetétől számítva 1 (egy) napos várakozási időt köt ki. Ha a biztosítási esemény a várakozási idő alatt következik be, a Biztosító a szolgáltatásra nem köteles.

VIII.      Biztosítási jogviszony tartama, a biztosítási időszak, biztosítási évforduló

  1. A jogviszony határozatlan tartamú.
  2. A biztosítási időszak egy év, amely a kockázatviselés kezdetét követő hónap első napján veszi kezdetét és a biztosítási évfordulót megelőző nap végén fejeződik be.
  3. A biztosítási évforduló minden évben a kockázatviselés kezdetének napja.

IX.    Díjfizetés

  1. A biztosítási díj a Biztosító kockázatviselésének ellenértéke, amelynek megfizetését a Szerződő vállalta a Biztosító felé. A Szerződő az általa megfizetett biztosítási díj Biztosítottra jutó részét áthárítja a csatlakozási nyilatkozatot tevő Biztosítottra. A Szerződő nem köteles a Biztosítottra jutó biztosítási díjat a Biztosítónak megfizetni, ha a Biztosított az áthárított biztosítási díjat a Szerződőnek nem fizette meg.
  2. A Biztosítás rendszeres díjfizetésű. Az első díj a biztosítási jogviszony létrejöttekor, a folytatólagos díjak az adott díjfizetési időszak első napján válnak esedékessé, és az esedékesség napjától a következő esedékesség napját megelőző napig tartó díjfizetési időszakra vonatkoznak.
  3. Díjfizetés módja: Az esedékes díj egyszeri megbízás alapján automatikusan megterhelésre kerül a Biztosított bankkártyáján vagy hitelkártyáján.
  4. A Szerződő teljesítési segédje az áthárított díj beszedésében az OTP Mobil Kft. Simplepay programja  (cégjegyzékszám:01 09 174466)

X.      A kockázatviselés megszűnése

A Biztosító kockázatviselése megszűnik

  1. a csoportos biztosítási szerződés megszűnésével, a szerződés megszűnését követő 1 év lejártával, a lejárat hónapjának utolsó napján 24 órakor, melyről a Szerződő küld értesítést a csatlakozási nyilatkozatot tevő Biztosítottnak;
  2. ha a Biztosított a rá áthárított biztosítási díjat a Szerződőnek nem fizeti meg, az esedékesség napján 0 órakor, kivéve, ha a Szerződő a Biztosítottra jutó díjat az esedékességtől számított 60 napon belül a Biztosítónak megfizeti;
  3. a biztosítási időszak utolsó napján 24 órakor, ha a csatlakozási nyilatkozatot tevő Biztosított a Szerződő 2120 Dunakeszi Veres Péter u. 4. postacímére vagy a hello@petu.hu e-mail címre küldött nyilatkozatával a csoporttagságról legkésőbb a biztosítási időszak végét megelőző 30. napig lemond;
  4. a Biztosított Járműre vonatkozó biztosítási érdek megszűnésével, a megszűnés hónapjának utolsó napján 24 órakor.

Internetes illetőleg telefonos csatlakozás esetén a csatlakozási nyilatkozatot tevő Biztosított a csoporttagságról a csatlakozás napjától számított 14 napon belül jogosult lemondani a Szerződő 2120 Dunakeszi, Veres P. u. 4. postacímére vagy a hello@petu.hu e-mail címre küldött nyilatkozatával. A csoporttagság a csatlakozás dátumára visszamenőleges hatállyal szűnik meg. A Szerződő köteles a befizetett díjat a lemondó nyilatkozat kézhezvételét követően, de legkésőbb 30 napon belül a Biztosított részére visszatéríteni.

 

XI.    Biztosítás területi hatálya

Európa földrajzi határa: Európának minősül Oroszország az Uráltól nyugatra, Törökország földrajzilag Európához tartozó része, valamint Albánia, Andorra, Ausztria, Belgium, Bosznia Hercegovina, Bulgária, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Gibraltár, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Lengyelország, Lettország, Lichtenstein, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Moldova, Monaco, Montenegró, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, San Marino, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szerbia, Szlovák Köztársaság, Szlovénia, Ukrajna, Vatikán.

 

XII.  Kizárás

A biztosítási fedezet nem terjed ki az alábbiakra:

  1. autóversenyben való részvételre, arra való felkészülésre, edzésre;
  2. a Biztosított Jármű közúton kívüli egyéb helyszínen, forgalom elől lezárt közúton bekövetkező balesetére vagy menetképtelenné válására;
  3. a Biztosított Jármű végleges helyreállítását szolgáló javítási és karbantartási költségekre;
  4. az üzemanyagköltségre;
  5. az alkatrészköltségre;
  6. a poggyász szállítási vagy postaköltségeire, amennyiben azok nem szállíthatók együtt a biztosított személyekkel;
  7. a Biztosított Járműben utazó autóstopposokra és azok igényeire;
  8. az egyéb biztosítás alapján (például casco, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, egyéb felelősségbiztosítás) megtérülő károkra;
  9. a Szolgáltató előzetes hozzájárulása nélkül igénybe vett szolgáltatásokra;
  10. a kárral összefüggésben kiszabott bírságokra, büntetésekre, az ezekkel kapcsolatos költségekre, és az egyéb következményi károkra;
  11. a gépjárműben és a lakókocsiban, utánfutóban szállított javak (csónak, motorbicikli, kerékpár, egyéb sport- vagy kempingfelszerelés, állat, gyorsan romló dolog, bútor, építőanyag, stb.) pótlási, javítási költségeire;
  12. a biztosítási események bármelyike által okozott, a Biztosított Járműben szállított javakban bekövetkező kár vagy jövedelem kiesésre, továbbá a szállítmány továbbszállításával és/vagy őrzésével összefüggő költségekre;
  13. a felkelés, zavargás, tüntetés, sztrájk, terrorista vagy háborús eseményekkel közvetett vagy közvetlen okozati összefüggésben bekövetkezett károkra;
  14. a magyarországi és külföldi államhatalmi, illetve államigazgatási szervek intézkedései/rendelkezései során keletkező károkra;
  15. maghasadás, ionizáló, sugárzó anyagok, hulladékok és termékek hatására, nukleáris, biológiai vagy vegyi fegyver által okozott közvetlenül vagy közvetve okozott balesetekre.

XIII.      Biztosítási szolgáltatás

  1. Helyszíni javító küldése: Menetképtelenség esetén a Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül – belföldön átlagosan 60 perc (kivétel Budapesten forgalmi dugó vagy lezárás esetén), Európában átlagosan 2 óra – helyszíni szerelőt küld, aki megkísérli a nem garanciás jellegű meghibásodás helyszínen történő elhárítását (például: gumidefekt, akkumulátor probléma, stb.). A menetképessé tétel csak ideiglenes javításnak minősül, a tartós javíttatás nem a Biztosító kötelezettsége. A költségvállalás tartalmazza a kiszállási díjat, és a helyszíni javítás díját. Az esetlegesen beszerelt alkatrészek a Biztosított saját költségét képezik.
  2. Szállítás autómentővel: A menetképtelen gépjárművet – ha a helyszínen nem javítható – a helyszínre küldött autómentő a legközelebbi szakszervizbe szállítja. A Szolgáltató megszervezi a Biztosított Jármű által vontatott, – szabványos, 50 mm átmérőjű vonófejjel felszerelt – lakókocsi vagy utánfutó ugyanazon szervizbe való elszállítását is. A költségvállalás tartalmazza a kiszállási és a kilométerdíjat.
  3. Tárolás: Amennyiben a Biztosított Jármű szakszervizbe történő szállításig, de legalább nyolc órán át a szerviz hibájából várakozni kényszerül, és biztonságos tárolást igényel, a tárolást a Szolgáltató megszervezi. A költségvállalás tartalmazza a gépjármű tárolását legfeljebb három napig.
  4. Kisegítő elutazás: A Biztosítottak eljuttatása a legközelebbi közlekedési csomópontig (buszállomás, vonatállomás).
  5. Amennyiben a Biztosított Járművet ellopták, vagy a menetképtelenné vált gépjármű javítása a káresemény napján előre láthatólag nem fejeződik be, a Biztosított az alábbi szolgáltatások közül választhat (a szolgáltatások együttes igénybe vételére nincs lehetőség):
  6. Kölcsön gépjármű: A Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül megszervezi a kölcsön gépjármű kiszállítását és használatba adását.
  7. Továbbutaztatás szervezése busszal vagy vonattal: A Szolgáltató megszervezi a Biztosítottak hazautazását vagy az út folytatását vasúton vagy busszal. A költségvállalás tartalmazza a Biztosítottak vonaton (II. osztályon) vagy buszon történő utazásának költségeit, a hazautazás költségeinek értékében.
  8. Szállás: A Szolgáltató megszervezi a szállást, a Biztosított Jármű javítását végző szervizhez közeli háromcsillagos szállodában, legfeljebb 3 éjszakára. (Ezen szolgáltatás lopás biztosítási esemény bekövetkezésekor nem vehető igénybe.)
  9. Telefonon keresztüli segítségnyújtás és idegen nyelvű vésztolmácsolás: Amennyiben a Biztosított külföldön bajba kerül, és azonnali tolmácsolásra van szüksége, a Szolgáltatón keresztül telefonos tolmácsolást és segítségnyújtást vehet igénybe. A költségvállalás tartalmazza a telefonos tolmácsolás és segítségnyújtás költségeit.
  10. Üzenetközvetítés: A Biztosított kérésére amennyiben az adott helyzet azt indokolja, a Szolgáltató üzenetközvetítést vállal a Biztosított és egy pontosan megnevezett (név, telefonszám) személy között.
  11. Útvonal és utazási tanácsadás: Szükség esetén a Szolgáltató útvonal tervezési segítséget nyújt a Biztosított részére.

 

A fenti szolgáltatások a helyi feltételeknek megfelelően nyújtandók, figyelembe véve az egyes országokban felmerülő korlátozásokat, különösen a szállodák és a kölcsöngépjármű tekintetében, illetve az aktuális közlekedési körülményeket.

XIV.       A biztosítási szolgáltatás felső határa

A biztosítási szolgáltatás évente 1 (egy) alkalommal vehető igénybe. A szolgáltatás felső határa a táblázatban megjelölt összeg.

  Szolgáltatási elemek és limitek  
Belföld Külföld  
 
24 órás telefonos segítségnyújtás és idegen-nyelvű vésztolmácsolás ü ü  
Útvonal és utazási tanácsadás ü ü  
Üzenetközvetítés ü ü  
Helyszíni javító küldése* 60 percen belül 120 percen belül  
Helyszíni javítás költsége 20 000 HUF 200 EUR  
Szállítás autómentővel, tárolás 75 000 HUF 250 EUR  
Kisegítő elutazás + továbbutaztatás szervezése busszal vagy vonattal** 30 000 HUF 200 EUR  
Szállás** 10 000 HUF/éj, max. 3 éj 150 EUR/éj, max. 3 éj  
 
Kulcs elvesztés, zár kinyitás, javítás 20 000 HUF 150 EUR  
Kölcsön gépjármű** 14 500 HUF /nap, max. 3 nap 150 EUR /nap, max. 3 nap  
 

*   helyszíni javító küldése belföldön 60 perc, külföldön 2 óra, amelyek átlagos kiérkezési időt jelentenek

** egy káreseménnyel összefüggésben csak egy szolgáltatás vehető igénybe

XV.  A Biztosítási szolgáltatás igénybevétele

  1. Biztosítási esemény bejelentéséhez a Biztosított a Szolgáltató 24 órás telefonos ügyfélszolgálatát hívhatja, a +36-1-255-0637-as élőhangos telefonszámon. A Biztosító nem téríti meg az előzetes bejelentés és jóváhagyás nélkül igénybe vett szolgáltatások költségét. A bejelentéskor a következő adatokat szükséges megadni:
  2. a Biztosított nevét és címét,
  3. a Biztosítás azonosítóját,
  4. a meghibásodott Biztosított Jármű rendszámát,
  5. a Biztosított Jármű gyártmányát, típusát,
  6. a Biztosított elérhetőségét (telefonszám, stb.),
  7. tájékoztatást a káresemény körülményeiről,
  8. a káresemény pontos helyszínét és szükség esetén a Biztosított Jármű, illetve személy(ek) tartózkodási helyét,
  9. személyekhez kötődő szolgáltatás (utazás, szállás) igénylése esetén az érintett Biztosítottak adatait.

 

  1. Biztosítási esemény bejelentése esetén a Szolgáltató a kárigénnyel fellépő Biztosított jogosultságát megvizsgálja (fedezetvizsgálat). Amennyiben a Biztosított fedezetben lévőnek tekinthető a Szolgáltató a hívás beérkezésekor haladéktalanul köteles megkezdeni a biztosítási szolgáltatás megszervezését. Amennyiben erre lehetőség van, a Szolgáltató a Biztosítottat tájékoztatja a biztosítási szolgáltatások tartalmáról és előrelátható teljesítési idejéről.
  2. A Biztosított köteles a fedezet, jogalap és összegszerűség megállapításához szükséges felvilágosítást megadni és lehetővé tenni a bejelentés és a felvilágosítás tartalmának ellenőrzését.
  3. A Biztosított köteles a tőle elvárható módon a kárt enyhíteni és megelőzni. A Biztosított és a Szolgáltató megállapodhatnak a Biztosított kármegelőzéssel és kárenyhítéssel kapcsolatos teendőiben.
  4. A szállás szervezése biztosítási szolgáltatás nyújtása során a Biztosító Szolgáltatója vállalja a Biztosítottak részére (a gyártó által előírt, a gépkocsiban utazható személyek maximum létszámáig) a szerviz vagy a biztosítási esemény közelében lévő lehetőleg legalább 3 csillagos szállodában történő elhelyezésének megszervezését, és annak költségeit a javítás idejére, de legfeljebb 3 éjszakára a limitösszegen belül. A limitösszeget meghaladó költségek a Biztosítottat terhelik. A biztosítási szolgáltatás által fedezett összeget a Biztosító Szolgáltatója közvetlenül fizeti meg a szálloda számára. A Biztosító a jelen szolgáltatás szervezése során a biztosított igényét közvetíti a szálloda számára, a tényleges jogviszony azonban a Biztosított és a szálloda között jön létre, a szálloda általános szerződési feltételei szerint, az abban foglalt követelmények, feltételek figyelembevételével.
  5. A kölcsön gépjármű szervezése biztosítási szolgáltatás esetében a Biztosító Szolgáltatója vállalja egy B kategóriás jármű kölcsönzésének megszervezését és annak költségeit a javítási idejére de legfeljebb 3 napra a limitösszegen belül. A Biztosító kizárólag a kölcsön gépjármű bérleti díját téríti. A Biztosító nem kötelezhető a kölcsön gépjármű üzemeltetésével kapcsolatos (pl. üzemanyagköltség) és egyéb esetleges károkból eredő költségek megtérítésére, így kifejezetten nem kötelezhető a kért kaució megtérítésére. A Biztosított köteles saját költségén megfelelni a kölcsönző esetleges egyéb feltételeinek is.
  6. A Biztosított köteles a kölcsön gépjárművet leadni az autókölcsönző telephelyén a Biztosító által térített időszak végét követő első naptári nap reggel 9 óráig. A késésből eredő többletköltségeket a Biztosító nem vállalja.
  7. Az átvállalt költségeket a Biztosító, amennyiben lehetséges, a költségvállalási limit erejéig megfizeti a Szolgáltatón keresztül a biztosítási esemény során a tényleges biztosítási szolgáltatást végző személy számára, míg a limiten felüli összeg megfizetésére minden esetben a Biztosított köteles.
  8. Abban az esetben, ha a biztosítási eseményhez kapcsolódó átvállalt költségek Biztosító által, a Szolgáltatón keresztül történő közvetlen megfizetésére nincs mód, a költségek megfizetésére a Biztosított köteles, és a számla eredeti példányát köteles utólag megküldeni a Biztosítónak, amely a limitösszeg erejéig a számla kézhezvételét és egyéb, az igény jogosságnak igazolásához szükséges iratok benyújtását követő 15 napon belül megtéríti azt a Biztosítottnak.

XVI.       A Biztosító mentesülése

Mentesül a Biztosító a vállalt kockázatok körébe tartozó károk megtérítése alól, amennyiben bizonyítja, hogy azt a Biztosított vagy a vele közös háztartásban élő hozzátartozója jogellenesen és szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozta.

  1. Szándékos károkozásnak tekinthető az esemény különösen, ha az szándékos bűncselekmény, vagy annak kísérlete során keletkezett.
  2. A jelen szabályzat alapján súlyosan gondatlanul okozottnak minősül különösen, ha:
  3. a Biztosított Járművet a Biztosított, vagy a vele közös háztartásban élő hozzátartozója az adott kategóriára érvényes gépjárművezetői engedély nélkül, elmulasztott orvosi vizsgálat miatt lejárt gépjárművezetői engedéllyel, 0,5 ezreléket elérő alkoholos, illetve 0,25 mg/l értéket elérő légalkohol szint vagy kábítószeres befolyásoltság állapotában vezette;
  4. a gépjárművet a forgalmi engedélyben meghatározott értékhez képest túlterhelték, vagy üzemeltetését, vontatását szakszerűtlenül végezték,
  5. ha a Biztosított Jármű a káresemény időpontjában súlyosan elhanyagolt, a gépjármű műszaki vizsga előírásainak nem megfelelő állapotban volt;
  6. a tűzrendészeti előírásokat súlyosan megsértették;
  7. a tűz- és robbanáskár a hatósági engedély nélkül átalakított járműben az átalakítással okozati összefüggésben keletkezett.
  8. Súlyosan gondatlanul okozottnak tekinthetők a 2. pontban említett esetek akkor is, ha azokról az ott felsorolt személy nem tudott, de kellő körültekintéssel tudnia kellett volna.

XVII.     Elévülés

A biztosítási jogviszonyból eredő igények a biztosítási esemény bekövetkezésétől számított egy év alatt évülnek el.

 

XVIII.   Biztosítási titok

A Biztosító a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bit.) felhatalmazása alapján biztosítási titoknak minősülő adatokat kezel. A biztosító a személyes adatokat a biztosítási szerződés fennállásának idején, valamint azon időtartam alatt kezelheti, ameddig a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető. Az adattovábbítási nyilvántartásban szereplő adatokat az adattovábbítástól számított 5 év elteltével, az egészségügyi adatokat vagy az adatvédelmi törvény szerinti különleges adatokat 20 év elteltével törölni kell.

Biztosítási titok minden olyan – minősített adatot nem tartalmazó –, a biztosító, a viszontbiztosító, a biztosításközvetítő rendelkezésére álló adat, amely a biztosító, a viszontbiztosító, a biztosításközvetítő ügyfeleinek – ideértve a károsultat is – személyi körülményeire, vagyoni helyzetére, illetve gazdálkodására vagy a biztosítóval, illetve a viszontbiztosítóval kötött szerződéseire vonatkozik.

Bit. 135. §

(1)   A biztosító vagy a viszontbiztosító jogosult kezelni ügyfeleinek azon biztosítási titoknak minősülő adatait, amelyek a biztosítási szerződéssel, annak létrejöttével, nyilvántartásával, a szolgáltatással összefüggnek. Az adatkezelés célja csak a biztosítási szerződés megkötéséhez, módosításához, állományban tartásához, a biztosítási szerződésből származó követelések megítéléséhez szükséges, vagy az e törvény által meghatározott egyéb cél lehet.

(2)   Az (1) bekezdésben meghatározott céltól eltérő célból végzett adatkezelést a biztosító vagy viszontbiztosító csak az ügyfél előzetes hozzájárulásával végezhet. A hozzájárulás megtagadása miatt az ügyfelet nem érheti hátrány, és annak megadása esetén részére nem nyújtható előny.

(3)   A biztosítási titok tekintetében, időbeli korlátozás nélkül – ha törvény másként nem rendelkezik – titoktartási kötelezettség terheli a biztosító vagy viszontbiztosító tulajdonosait, vezetőit, alkalmazottait és mindazokat, akik ahhoz a biztosítóval kapcsolatos tevékenységük során bármilyen módon hozzájutottak.

Bit. 136. §

Az ügyfél egészségi állapotával összefüggő, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvényben (a továbbiakban: Eüak.) meghatározott egészségügyi adatokat a biztosító a 135. § (1) bekezdésében meghatározott célokból, az Eüak. rendelkezései szerint, kizárólag az érintett írásbeli hozzájárulásával kezelheti.

Bit. 137. §

Biztosítási titok csak akkor adható ki harmadik személynek, ha

  1. a) a biztosító vagy a viszontbiztosító ügyfele, vagy annak képviselője a kiszolgáltatható biztosítási titokkört pontosan megjelölve, erre vonatkozóan írásban felmentést ad,
  2. b) e törvény alapján a titoktartási kötelezettség nem áll fenn.

Bit. 138. §

(1)   A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn

  1. a) a feladatkörében eljáró Nagyar Nemzeti Bankkal (a továbbiakban: Felügyelettel),
  2. b) a nyomozás elrendelését követően a nyomozó hatósággal és az ügyészséggel,
  3. c) büntetőügyben, polgári peres vagy nem-peres eljárásban, közigazgatási perben eljáró bírósággal, a bíróság által kirendelt szakértővel, továbbá a végrehajtási ügyben eljáró önálló bírósági végrehajtóval, a csődeljárásban eljáró vagyonfelügyelővel, a felszámolási eljárásban eljáró ideiglenes vagyonfelügyelővel, rendkívüli vagyonfelügyelővel, felszámolóval, a természetes személyek adósságrendezési eljárásában eljáró főhitelezővel, Családi Csődvédelmi Szolgálattal, családi vagyonfelügyelővel, bírósággal
  4. d) a hagyatéki ügyben eljáró közjegyzővel, továbbá az általa kirendelt szakértővel,
  5. e) a (2) bekezdésben foglalt esetekben az adóhatósággal,
  6. f) a feladatkörében eljáró nemzetbiztonsági szolgálattal,
  7. g) a feladatkörében eljáró Gazdasági Versenyhivatallal,
  8. h) a feladatkörében eljáró gyámhatósággal,
  9. i) az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 108. § (2) bekezdésében foglalt esetben az egészségügyi államigazgatási szervvel,
  10. j) törvényben meghatározott feltételek megléte esetén a titkosszolgálati eszközök alkalmazására, titkos információgyűjtésre felhatalmazott szervvel,
  11. k) a viszontbiztosítóval, valamint együttbiztosítás esetén a kockázatvállaló biztosítókkal,
  12. l) a törvényben szabályozott adattovábbítások során átadott adatok tekintetében a kötvénynyilvántartást vezető kötvénynyilvántartó szervvel, a kártörténeti nyilvántartást vezető kárnyilvántartó szervvel, továbbá a járműnyilvántartásban nem szereplő gépjárművekkel kapcsolatos közúti közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági ügyekben a közlekedési igazgatási hatósággal, valamint a közúti közlekedési nyilvántartási szervével,
  13. m) az állomány-átruházás keretében átadásra kerülő biztosítási szerződési állomány tekintetében – az erre irányuló megállapodás rendelkezései szerint – az átvevő biztosítóval,
  14. n) a kárrendezéshez és a megtérítési igény érvényesítéséhez szükséges adatok tekintetében és az ezen adatok egymás közti átadásával kapcsolatban a Kártalanítási Számlát és a Kártalanítási Alapot kezelő szervezettel, a Nemzeti Irodával, a levelezővel, az Információs Központtal, a Kártalanítási Szervezettel, a kárrendezési megbízottal és a kárképviselővel, továbbá – a közúti közlekedési balesetével kapcsolatos kárrendezés kárfelvételi jegyzőkönyvéből a balesetben érintett másik jármű javítási adatai tekintetében az önrendelkezési joga alapján – a károkozóval,
  15. o) a kiszervezett tevékenység végzéséhez szükséges adatok tekintetében a kiszervezett tevékenységet végzővel, továbbá a könyvvizsgálói feladatok ellátásához szükséges adatok tekintetében a könyvvizsgálóval,
  16. p) fióktelep esetében – ha a magyar jogszabályok által támasztott követelményeket kielégítő adatkezelés feltételei minden egyes adatra nézve teljesülnek, valamint a harmadik országbeli biztosító székhelye szerinti állam rendelkezik a magyar jogszabályok által támasztott követelményeket kielégítő adatvédelmi jogszabállyal – a harmadik országbeli biztosítóval, biztosításközvetítővel,
  17. q) a feladatkörében eljáró alapvető jogok biztosával,
  18. r) a feladatkörében eljáró Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósággal,
  19. s) a bonus–malus rendszer, az abba való besorolás, illetve a káresetek igazolásának részletes szabályairól szóló miniszteri rendeletben meghatározott kártörténeti adatra és bonus-malus besorolásra nézve a rendeletben szabályozott esetekben a biztosítóval,
  20. t) a mezőgazdasági biztosítási szerződés díjához nyújtott támogatást igénybe vevő biztosítottak esetében az agrárkár-megállapító szervvel, a mezőgazdasági igazgatási szervvel, az agrárkár-enyhítési szervvel, valamint az agrárpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium irányítása alatt álló, gazdasági elemzésekkel foglalkozó intézménnyel,
  21. u) a felszámoló szervezeteket nyilvántartó hatósággal szemben, ha az a)–j), n), s), t) és u) pontban megjelölt szerv vagy személy írásbeli megkereséssel fordul hozzá, amely tartalmazza az ügyfél nevét vagy a biztosítási szerződés megjelölését, a kért adatok fajtáját, az adatkérés célját és jogalapját, azzal, hogy a p)–s) pontban megjelölt szerv vagy személy kizárólag a kért adatok fajtáját, az adatkérés célját és jogalapját köteles megjelölni. A cél és a jogalap igazolásának minősül az adat megismerésére jogosító jogszabályi rendelkezés megjelölése is.

(2)   Az (1) bekezdés e) pontja alapján a biztosítási titok megtartásának kötelezettsége abban az esetben nem áll fenn, ha adóügyben, az adóhatóság felhívására a biztosítót törvényben meghatározott körben nyilatkozattételi kötelezettség, vagy ha biztosítási szerződésből eredő adókötelezettség alá eső kifizetésről törvényben meghatározott adatszolgáltatási kötelezettség terheli.

(2a)  A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn a Hpt.-ben meghatározott pénzügyi intézménnyel szemben a pénzügyi szolgáltatásból eredő követeléshez kapcsolódó biztosítási szerződés vonatkozásában, ha a pénzügyi intézmény írásbeli megkereséssel fordul a biztosítóhoz, amely tartalmazza az ügyfél nevét vagy a biztosítási szerződés megjelölését, a kért adatok fajtáját, az adatkérés célját és jogalapját.

(3)   Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét, ha a biztosító által az adóhatóság felé történő adatszolgáltatás a Magyarország Kormánya és az Amerikai Egyesült Államok Kormánya között a nemzetközi adóügyi megfelelés előmozdításáról és a FATCA szabályozás végrehajtásáról szóló megállapodás kihirdetéséről, valamint az ezzel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2014. évi XIX. törvény (a továbbiakban: FATCA-törvény) alapján az adó- és egyéb közterhekkel kapcsolatos nemzetközi közigazgatási együttműködés egyes szabályairól szóló 2013. évi XXXVII. törvény (a továbbiakban: Aktv.) 43/B-43/C. §-ában foglalt kötelezettség teljesítésében merül ki.

(3a)  Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét, ha a biztosító által az adóhatóság felé történő adatszolgáltatás az Aktv. 43/H. §-ában foglalt kötelezettség, valamint a FATCA-törvény alapján az Aktv. 43/B. és 43/C. §-ában foglalt kötelezettség teljesítésében merül ki.

(4)   A biztosító vagy a viszontbiztosító az (1) és (6) bekezdésekben, a 137. §-ban, a 138. §-ban és a 140. §-ban meghatározott esetekben és szervezetek felé az ügyfelek személyes adatait továbbíthatja.

(5)   A biztosítási titoktartási kötelezettség az eljárás keretén kívül az (1) bekezdésben meghatározott szervek alkalmazottaira is kiterjed.

(6)   A biztosító vagy a viszontbiztosító a nemzetbiztonsági szolgálat, az ügyészség, továbbá az ügyész jóváhagyásával a nyomozó hatóság írásbeli megkeresésére akkor is köteles haladéktalanul, írásban tájékoztatást adni, ha adat merül fel arra, hogy a biztosítási ügylet

  1. a) a 2013. június 30-ig hatályban volt 1978. évi IV. törvényben foglaltak szerinti kábítószerrel visszaéléssel, új pszichoaktív anyaggal visszaéléssel, terrorcselekménnyel, robbanóanyaggal vagy robbantószerrel visszaéléssel, lőfegyverrel vagy lőszerrel visszaéléssel, pénzmosással, bűnszövetségben vagy bűnszervezetben elkövetett bűncselekménnyel,
  2. b) a Btk. szerinti kábítószer-kereskedelemmel, kábítószer birtoklásával, kóros szenvedélykeltéssel vagy kábítószer készítésének elősegítésével, új pszichoaktív anyaggal visszaéléssel, terrorcselekménnyel, terrorcselekmény feljelentésének elmulasztásával, terrorizmus finanszírozásával, robbanóanyaggal vagy robbantószerrel visszaéléssel, lőfegyverrel vagy lőszerrel visszaéléssel, pénzmosással, bűnszövetségben vagy bűnszervezetben elkövetett bűncselekménnyel van összefüggésben.

(7)   A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn abban az esetben, ha a biztosító vagy a viszontbiztosító az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló törvényben meghatározott bejelentési kötelezettségének tesz eleget.

(8)   Nem jelenti a biztosítási titok és az üzleti titok sérelmét a felügyeleti ellenőrzési eljárás során a csoportfelügyelet esetében a csoportvizsgálati jelentésnek a pénzügyi csoport irányító tagja részére történő átadása.

(9)   Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét a Hpt. 164/B. § szerinti adattovábbítás.

Bit. 139. §

A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn abban az esetben, ha

  1. a) a magyar bűnüldöző szerv – nemzetközi kötelezettségvállalás alapján külföldi bűnüldöző szerv írásbeli megkeresésének teljesítése céljából – írásban kér biztosítási titoknak minősülő adatot,
  2. b) a pénzügyi információs egységként működő hatóság a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvényben meghatározott feladatkörében eljárva vagy külföldi pénzügyi információs egység írásbeli megkeresésének teljesítése céljából írásban kér biztosítási titoknak minősülő adatot.

Bit. 140. §

(1)   Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét a biztosító és a viszontbiztosító által a harmadik országbeli biztosítóhoz, viszontbiztosítóhoz vagy harmadik országbeli adatfeldolgozó szervezethez történő adattovábbítás abban az esetben:

  1. a) ha a biztosító ügyfele (a továbbiakban: adatalany) ahhoz írásban hozzájárult, vagy
  2. b) ha – az adatalany hozzájárulásának hiányában – az adattovábbításnak törvényben meghatározott adatköre, célja és jogalapja van, és a harmadik országban a személyes adatok védelmének megfelelő szintje az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info tv.) 8. § (2) bekezdésében meghatározott bármely módon biztosított.

(2)   A biztosítási titoknak minősülő adatoknak másik tagállamba történő továbbítása esetén a belföldre történő adattovábbításra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

Bit. 141. §

(1)   Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét

  1. a) az olyan összesített adatok szolgáltatása, amelyből az egyes ügyfelek személye vagy üzleti adata nem állapítható meg,
  2. b) fióktelep esetében a külföldi székhelyű vállalkozás székhelye (főirodája) szerinti felügyeleti hatóság számára a felügyeleti tevékenységhez szükséges adattovábbítás, ha az megfelel a külföldi és a magyar felügyeleti hatóság közötti megállapodásban foglaltaknak,
  3. c) a jogalkotás megalapozása és a hatásvizsgálatok elvégzése céljából a miniszter részére személyes adatnak nem minősülő adatok átadása,
  4. d) a pénzügyi konglomerátumok kiegészítő felügyeletéről szóló törvényben foglalt rendelkezések teljesítése érdekében történő adatátadás.

(2)   Az (1) bekezdésben meghatározott adatok átadását a biztosító és a viszontbiztosító a biztosítási titok védelmére hivatkozva nem tagadhatja meg.

Bit. 142. §

(1)   Az adattovábbítási nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az adattovábbítástól számított öt év elteltével, a 136. § alá eső adatok vagy az Info tv. szerint különleges adatnak minősülő adatok továbbítása esetén húsz év elteltével törölni kell.

(2)   A biztosító és a viszontbiztosító az érintett személyt nem tájékoztathatja a 138. § (1) bekezdés b), f) és j) pontjai, illetve a 138. § (6) bekezdése alapján végzett adattovábbításokról.

(3)   A biztosító és a viszontbiztosító a személyes adatokat a biztosítási, viszontbiztosítási, illetve a megbízási jogviszony fennállásának idején, valamint azon időtartam alatt kezelheti, ameddig a biztosítási, viszontbiztosítási, illetve a megbízási jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető.

 

Bit. 143. §

(1)   A biztosító és a viszontbiztosító a létre nem jött biztosítási szerződéssel kapcsolatos személyes adatokat kezelhet, ameddig a szerződés létrejöttének meghiúsulásával kapcsolatban igény érvényesíthető.

(2)   A biztosító és a viszontbiztosító köteles törölni minden olyan, ügyfeleivel, volt ügyfeleivel vagy létre nem jött szerződéssel kapcsolatos személyes adatot, amelynek kezelése esetében az adatkezelési cél megszűnt, vagy amelynek kezeléséhez az érintett hozzájárulása nem áll rendelkezésre, illetve amelynek kezeléséhez nincs törvényi jogalap.

(3)   E törvény alkalmazásában az elhunyt személyhez kapcsolódó adatok kezelésére a személyes adatok kezelésére vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadók.

(4)   Az elhunyt személlyel kapcsolatba hozható adatok tekintetében az érintett jogait az elhunyt örököse, illetve a biztosítási szerződésben nevesített jogosult is gyakorolhatja.

A biztosítási titokra és az üzleti titkokra vonatkozó közös szabályok

Bit. 147. §

(1)   Biztosító és a viszontbiztosító jogutód nélküli megszűnése esetén a biztosító és a viszontbiztosító által kezelt üzleti titkot tartalmazó irat a keletkezésétől számított hatvan év múlva a levéltári kutatások céljára felhasználható.

(2)   Nem lehet üzleti titokra vagy biztosítási titokra hivatkozással visszatartani az információt a közérdekű adatok nyilvánosságára és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó – az Info tv.-ben meghatározott – adatszolgáltatási kötelezettség esetén.

(3)   Az üzleti titokra és a biztosítási titokra egyebekben a Ptk.-ban foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.

Bit. 147/A. §

(1)   A Hpt. 164/B. §-a alapján átvett adatokat a biztosító tevékenységi köre ellátásával összefüggésben a szolgáltatásai nyújtásához szükséges mértékben megismerheti, és az ügyfélkapcsolat létrehozásának és fennállásának időtartamában kezelheti, ha az ügyfél az adattovábbítást a (2) bekezdés szerint nem korlátozta vagy tiltotta meg.

(2)   A hitelintézet Hpt. szerinti ellenőrző befolyása alatt működő biztosító ügyfele kifejezett nyilatkozatával jogosult korlátozni vagy megtiltani a Hpt. 164/B. § (2) bekezdése szerinti adattovábbítást.

(3)   A hitelintézet Hpt. szerinti ellenőrző befolyása alatt működő biztosító az ügyféllel kötendő szerződést megelőzően köteles az ügyfél részére a Hpt. 164/B. §-ában foglalt kölcsönös adatátadás lehetőségéről igazolható módon tájékoztatást adni. Az írásbeli tájékoztatásban egyértelműen fel kell hívni az ügyfél figyelmét arra, hogy a személyes adatai e §-ban foglalt kezelésének lehetőségét bármikor korlátozhatja vagy megtilthatja.

XIX.       Biztosító főbb adatai és felügyeleti szerve

Név: Aegon Magyarország Általános Biztosító Zártkörűen működő Részvénytársaság

Rövidített név: Aegon Magyarország Zrt.

Székhely: 1091 Budapest, Üllői út 1.

Cégjegyzékszám: 01-10-0401365, a társaságot a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága tartja nyilván

Adószám: 10389395-4-44

Ügyfélszolgálat

Telefonszám: (+36-1) 477-4800

E-mail cím: ugyfelszolgalat@aegon.hu

Az ügyfélszolgáltatok listája megtalálható a www.aegon.hu honalpon.

Éves jelentés

A Biztosító köteles évente jelentést közzétenni fizetőképességéről és pénzügyi helyzetéről. A jelentés kötelező tartalma a Biztosító honlapján (www.aegon.hu) először 2017-ben tekinthető meg a 2016-os évre vonatkozóan.

Felügyeleti szerv

Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.

Magyar Nemzeti Bank

Székhely: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.

XX.  Panaszkezelés

A Biztosító biztosítja, hogy az ügyfél és a fogyasztói érdekképviseleti szervek (a továbbiakban együtt e pont alkalmazásában: ügyfél) a Biztosító, a megbízásából eljáró ügynök, vagy – adott termék kapcsán – az általa megbízott kiegészítő biztosításközvetítői tevékenységet végző személy magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban az alábbiakban foglaltak szerint közölhesse.

 

A Biztosító „Panaszkezelési szabályzata” elérhető és megtekinthető ügyfélszolgálati irodákban, illetve a biztosító honlapján: https://www.aegon.hu/ugyintezes/panaszkezelesi-szabalyzat.html

 

A panaszok bejelentésére biztosított lehetőségek

 

Ügyfeleink szóbeli panaszaikat személyesen vagy telefonon tehetik meg:

  1. személyesen: valamennyi, a biztosító ügyfelek számára nyitva álló helyiségeiben (Ügyfélszolgálati Irodák, Értékesítési pontok), azok nyitvatartási idejében.
  2. telefonon: a (+36) 1-477-4800, külföldről is hívható telefonszámon nyitvatartási időben.

 

Az irodák címe, és nyitvatartási valamint a telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje a https://www.aegon.hu/ugyintezes/elerhetosegek.html linken található.

 

Ügyfeleink írásbeli panaszaikat az alábbi csatornákon tehetik meg:

 

  1. személyesen vagy más személy által az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségben átadott irat útján;
  2. postai úton: Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. Központi Panasziroda, 1813 Budapest, Pf. 245;
  3. telefaxon: (+36) 1-476-5791;
  4. elektronikus úton a https://www.aegon.hu/aegon-panaszbejelentes linken elhelyezett on-line panaszbejelentőn vagy a mailto:panasz@aegon.hue-mail címen;
  5. adatkezelési ügyekben elektronikusan a https://www.aegon.hu/adatbiztonsag oldalon vagy az mailto:adatvedelem@aegon.hu e-mail címen.

 

Jogorvoslati fórumok

A panasz teljes vagy részleges elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alábbi jogorvoslati fórumokhoz fordulhat.

 

A fogyasztónak minősülő ügyfelek részére nyitva álló jogorvoslati lehetőségek

Az ügyfél a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén a Pénzügyi Békéltető Testülethez, vagy a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz fordulhat.

 

Pénzügyi Békéltető Testület

  • székhely: Magyar Nemzeti Bank, 1054 Budapest, Szabadság tér 9.
  • levelezési cím: Pénzügyi Békéltető Testület, 1525 Budapest, Pf. 172
  • telefon: (+36) 80-203-776
  • e-mail cím: mailto:ugyfelszolgalat@mnb.hu

Bővebben a https://www.mnb.hu/bekeltetes honlapon kaphat tájékoztatást.

Az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. a Pénzügyi Békéltető Testület előtt általános alávetési nyilatkozatot nem tett.

 

Bíróság

Az ügyfél panaszának a Biztosítóhoz történő benyújtását követően jogorvoslatért az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat www.birosag.hu

 

A fogyasztó a Biztosító magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó – a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény alapján – a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése (vagy annak vélelmezése) esetén, fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárást kezdeményezhet a Magyar Nemzeti Banknál.

 

Magyar Nemzeti Bank

  • székhely: Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat, 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.
  • levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank 1534 Budapest BKKP Pf. 777
  • telefon: (+36) 80-203-776
  • e-mail cím: mailto:ugyfelszolgalat@mnb.hu

Bővebben a http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem honlapon kaphat tájékoztatást.

 

A fogyasztónak minősülő ügyfél a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Fogyasztóvédelmi eljárás alapjául szolgáló „Kérelem” nyomtatvány megküldését igényelheti.

 

Az igénylés módja:

  • telefonon: (+36) 1-477-4800
  • postai úton: 9401 Sopron, Pf. 22
  • e-mailen: panasz@aegon.hu

 

A Biztosító a nyomtatványt igazolható módon, költségmentesen az ügyfél kérésének megfelelően e-mailen vagy postai úton küldi ki. A Biztosító a nyomtatványokat elérhetővé teszi a honlapján, a http://www.aegon.hu weboldalon és az ügyfelek számára nyitva álló helyiségeiben is.

 

Fogyasztónak nem minősülő ügyfelek számára nyitva álló jogorvoslati lehetőségek

 

A fogyasztónak nem minősülő ügyfél, panaszának a biztosítóhoz történő benyújtását követően jogorvoslatért az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat www.birosag.hu

 

A Biztosító adatkezelését érintő panaszok esetén nyitva álló jogorvoslati lehetőségek

 

A Biztosító adatkezelését érintő adatvédelmi panasz esetén, amennyiben az ügyfél a Biztosító adatkezeléssel összefüggő panaszra adott válaszával nem ért egyet, 30 napon belül bírósághoz, illetve ha a panasz adatkezeléssel összefüggő tájékoztatás, helyesbítés, zárolás vagy törlés biztosító általi megtagadásával függ össze, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz is fordulhat.

 

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Bővebben a http://www.naih.hu honlapon kaphat tájékoztatást.

XXI.       Hatályos jogszabályok

Jelen szerződésre vonatkozóan a magyar jog rendelkezései az irányadók. A biztosítási feltételben nem rendezett kérdésekben a vonatkozó hatályos jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), a a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. törvény (Bit.) rendelkezéseit kell alkalmazni. A jogszabályok változása esetén a jelen feltételek rendelkezéseinek és a hatályos jogszabályok kötelező érvényű előírásainak esetleges eltérésekor a hatályos jogszabályok az irányadók. A jogszabályok változásáról a Biztosító nem köteles tájékoztatni a Biztosítottat.