MyHome

Háztartási Assistance Csoportos Biztosítás

Általános Szerződési Feltételek

 

 

Az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. (1091 Budapest, Üllői út 1., Cg.: 01-10-041365 – a továbbiakban: Biztosító) arra vállal kötelezettséget, hogy a Szerződő által átutalt biztosítási díj ellenében háztartási asszisztencia szolgáltatást nyújt a jelen My Home Háztartási Assistance Csoportos Biztosítás Általános Szerződési Feltételei szerint, az év minden napján, napi 24 órán keresztül fogadja a Biztosítottak telefonhívásait és a jelen feltételekben meghatározott biztosítási (segítségnyújtási és vészelhárítási) szolgáltatásokat nyújtja.

Az információadást és a szakiparos ajánlási szolgáltatást (a továbbiakban: Segítségnyújtási Szolgáltatás), valamint a Vészelhárítási Szolgáltatást a Biztosító külső szolgáltatóval a Help24 Assistance Kft. – Cg. 01-09-972574, 1091 Budapest, Üllői út 1., mint közreműködővel együttműködve nyújtja (a továbbiakban: Asszisztencia Szolgáltató).

  1. Szerződő

A biztosítási szerződés szerződője a Pénzügyi Tudatosság Egyesület (2120 Dunakeszi, Veres P. u. 4. – továbbiakban: Szerződő), amely társaság a Biztosítóval csoportos biztosítási szerződést kötött (a továbbiakban: Csoportos Biztosítási Szerződés) annak érdekében, hogy a szerződéshez csatlakozó Pénzügyi Tudatosság Egyesület tagjai (Biztosítottak) a jelen biztosítási feltételek szerinti Szolgáltatásban részesüljenek.

 

A Csoportos Biztosítási Szerződéssel kapcsolatos jognyilatkozatokat a Szerződő teszi, illetve az ilyen nyilatkozatokat hozzá kell intézni. A Szerződő köteles a szerződésben bekövetkező – a Biztosítottakat érintő – változásokról és a Csoportos Biztosítási Szerződés megszűnéséről közvetlenül a Biztosítottakat tájékoztatni.

 

  1. Biztosított

 

Biztosított a Pénzügyi Tudatosság Egyesület tagja, aki csatlakozási nyilatkozattal csatlakozott a Csoportos Biztosítási Szerződéshez.

 

Lakásszövetkezet vagy társasház képviseletében nem lehet csatlakozni a Csoportos Biztosítási Szerződéshez.

 

III. Biztosítási esemény

 

A jelen biztosítási feltételekben meghatározott, a Biztosítottak IV. pont szerinti Biztosított Ingatlanában előforduló meghibásodások, mint kockázati események, melyek bekövetkezése esetén a Biztosító az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:

 

  1. Vészelhárítási szolgáltatás szakipari munka elvégzésének szükségessége esetén, víz- gáz- központi fűtés szerelés, gázkészülék szerelés, villanyszerelés, szennyvízkiömléssel járó dugulás elhárítás, zárszerelés, üvegezés, tetőfedés, és a vészelhárítás érdekében felmerült költségek , mint egyszeri kiszállási díj, munkadíj, anyagköltség megtérítése a biztosító által kiküldött szakember részére (Vészelhárítási Szolgáltatás);

 

  1. Vészelhárításon kívül információ adás és szakiparos ajánlása a III. 1. pont szerinti szakmákban (Segítségnyújtási Szolgáltatás);

 

  1. a Biztosított Ingatlanon bekövetkezett csőtörés miatt elfolyt vezetékes víz értékének megtérítése;

 

  1. Állati kártevők okozta károk költségeinek megtérítése.

 

  1. Biztosított ingatlan

 

  1. A Csoportos Biztosítási Szerződés által nyújtott biztosítási fedezet alá vonható a Biztosított által a csatlakozási nyilatkozatban megjelölt kockázatviselési helyű ingatlan;

 

  1. Biztosított egy ingatlant csak egyszer vonhat a biztosítás körébe, még akkor is,

 

  1. Ha a Biztosított több ingatlant kíván biztosítani, ingatlanonként külön kell csatlakozási nyilatkozatot tenni és biztosítási díjat fizetni.

 

  1. Ingatlannak minősül, a Biztosított illetve csatlakozási nyilatkozatában feltüntetett

 

(i) cím,

(ii) többlakásos épületben biztosított ingatlan esetén a megjelölt albetét,

(iii) cím hiányában a helyrajzi szám

 

szerint feltüntetett ingatlan.

 

 

  1. A Csoportos Biztosítási Szerződés létrejötte, tartama, megszűnése

 

A Csoportos Biztosítási Szerződés a Szerződő és a Biztosító között határozatlan időtartamra jött létre.

 

  1. A Biztosított csatlakozása a Csoportos Biztosítási Szerződéshez

 

A Csoportos Biztosítási Szerződés egyidejűleg több Biztosítottra vonatkozik, ahhoz a Biztosítottak az általuk tett csatlakozási nyilatkozat megtételével egyénileg csatlakozhatnak.

 

 

VII. A kockázatviselés kezdete, a szerződés hatálya, díjfizetés

 

  1. A kockázatviselés kezdete a Csatlakozási Nyilatkozat megtételét követő 3. nap 0 órája.

 

  1. A Csatlakozási Nyilatkozat megtételével kezdeményezett és a Biztosító elfogadásával létrejövő biztosítási jogviszony határozatlan tartamú, mely tartam éves biztosítási időszakokra oszlik. Az éves biztosítási időszakok fordulónapja a kockázatviselés kezdő napját követő hónap első napja,

 

  1. A biztosítás rendszeres díjfizetésű. A biztosítás első díja a kockázatviselés kezdetét követő hónap első napján, a folytatólagos díjak havonta, illetve éves díjfizetés esetén évente, az adott díjfizetési időszak első napján válnak esedékessé, és az esedékesség napjától a következő esedékesség napját megelőző napig tartó díjfizetési időszakra vonatkoznak.

 

 

  1. A biztosítási díjat a biztosítási fedezetbe vont ingatlanhoz kapcsolódóan (kockázatviselési helyenként) kell megfizetni.

 

 

VIII. A kockázatviselés vége

 

Egy adott Biztosított és biztosított ingatlan vonatkozásában a Biztosító kockázatviselése megszűnik:

 

  1. a csoportos biztosítási szerződés megszűnésével, a szerződés megszűnését követő 1 év lejártával, a lejárat hónapjának utolsó napján 24 órakor, melyről a Szerződő küld értesítést a csatlakozási nyilatkozatot tevő Biztosítottnak;
  2. ha a Biztosított a rá áthárított biztosítási díjat a Szerződőnek nem fizeti meg, az esedékesség napján 0 órakor, kivéve, ha a Szerződő a Biztosítottra jutó díjat az esedékességtől számított 60 napon belül a Biztosítónak megfizeti;
  3. a biztosítási időszak utolsó napján 24 órakor, ha a csatlakozási nyilatkozatot tevő Biztosított a Szerződő 2120 Dunakeszi, Veres Péter u. 4. postacímére vagy a hello@petu.hu mail címre küldött nyilatkozatával a csoporttagságról legkésőbb a biztosítási időszak végét megelőző 30. napig lemond;
  4. a Biztosított Ingatlanra vonatkozó biztosítási érdek megszűnésével, a megszűnés hónapjának utolsó napján 24 órakor.
  5. Internetes illetőleg telefonos csatlakozás esetén a csatlakozási nyilatkozatot tevő Biztosított a csoporttagságról a csatlakozás napjától számított 14 napon belül jogosult lemondani a Szerződő 2120 Dunakeszi, Veres Péter u. 4. postacímére vagy a hello@petu.hu e-mail címre küldött nyilatkozatával. A csoporttagság a csatlakozás dátumára visszamenőleges hatállyal szűnik meg. A Szerződő köteles a befizetett díjat a lemondó nyilatkozat kézhezvételét követően, de legkésőbb 30 napon belül a Biztosított részére visszatéríteni.

 

  1. A kockázatviselés helye

 

A Biztosító kockázatviselésének helye Magyarország területe, az országon belül a Csatlakozási Nyilatkozaton, feltüntetett cím, többlakásos épületben biztosított ingatlan esetén a megjelölt albetét, annak hiányában a helyrajzi számmal jelölt ingatlan.

 

  1. Szolgáltatások

Szolgáltatási táblázat

 

* Biztosítási időszak: a biztosítotti jogviszony annak határozatlan tartamán belül biztosítási időszakokra oszlik. A biztosítási időszak 1 év.

 

Szolgáltatás

My Home Háztartási asszisztencia

24 órás élőhangos asszisztencia

ü

Vészelhárítás 12 órán belüli helyszíni kiszállással, a következő szakmákban:

víz-gáz-központi fűtés szerelés, gázkészülék szerelés; villanyszerelés, szennyvízkiömléssel járó dugulás elhárítás, zárszerelés, üvegezés, tetőfedés

A Biztosító által átvállalt költségek: egyszeri kiszállási díj, munkadíj, anyagköltség

max. br, 50 000 Ft / káresemény, max. 3 alkalom / biztosítási időszak*

Ha a hiba nem igényel vészelhárítást, szakiparos ajánlása a fenti szakmákban:

Az elvégzett munka valamennyi költsége teljes egészében a Biztosítottat terheli

Korlátlan alkalommal

 

A biztosított ingatlanon csőtörés miatt elfolyt víz értékének megtérítése

max. br. 32 000 Ft/káresemény, max. 1 alkalom /biztosítási időszak*

Állati kártevők eltávolításának költsége

max. br. 50 000 Ft/káresemény / max 1 alkalom / biztosítási időszak*

 

  1. 0-24h Élőhangos, nonstop telefonos információs és segítségnyújtási asszisztencia

 

A nap 24 órájában hívható telefonos ügyfélszolgálat, mely biztosítja az információs és segítségnyújtási asszisztenciát: +3612550637

 

 

  1. 0-24h Vészelhárítás

 

Vészelhárítási Szolgáltatás alatt a kockázatviselési helyen lévő biztosított ingatlan/lakás részét képező gépészeti, műszaki berendezések meghibásodása, vagy egy váratlan külső mechanikai behatás következményeként jelentkező olyan helyzet, körülmény tekintendő, amely sürgős beavatkozást kíván a további károk és a balesetveszély megelőzése érdekében, feltéve, hogy a kialakult vészhelyzet az alább felsorolt szakmai képzettségek valamelyikével elhárítható:

 

  • víz-gáz-központi fűtés szerelés,
  • gázkészülék szerelés melegvíz és fűtési szezonban történő fűtéskimaradás esetén,
  • villanyszerelés,
  • szennyvízkiömléssel járó dugulás elhárítás,
  • zárszerelés
  • üvegezés,
  • tetőfedés

 

A vészhelyzet jellegének megállapításáról a Biztosítottal telefonon történő egyezetés alapján a Biztosító megbízásából eljáró Asszisztencia Szolgáltató dönt.

 

Figyelem! A vészelhárítási szolgáltatás nem terjed ki az alábbiakra:

  • gáz- és elektromos készülékjavítás,
  • olyan csatornadugulás, ami nem jár szennyvíz kiömléssel,
  • szerelvények javítása, cseréje (pl. csaptelep, WC tartály)

 

A vészelhárítás költségeinek átvállalása

 

A Biztosító vállalja, hogy az általa küldött szakember vészelhárítási tevékenységének költségeit (egyszeri kiszállási díj, munkadíj, anyagköltség) Biztosítási Eseményenként bruttó (általános forgalmi adóval számított) 50 000 Ft (ötvenezer forint) mértékig átvállalja. Amennyiben a vészelhárítás költségei meghaladják ezt az összeget, a többletköltségek – számla ellenében – a Biztosítottat terhelik, azt helyben és készpénzben kell megfizetni a vészelhárítás elvégeztével. A Vészelhárítási Szolgáltatás költségét a jelen szerződési feltételekben meghatározott összeg mértékéig a Biztosító biztosítási időszakonként (évente) maximum 3 egymástól független biztosítási eseményhez kapcsolódóan vállalja (a továbbiakban: Biztosítási Fedezet Kimerülése). Ha a biztosítási időszakon belül a Biztosítási Fedezet Kimerül, a Biztosító szolgáltatása a továbbiakban a X.3 pont szerinti szakiparosok ajánlására terjed ki.

 

A Biztosító a vészelhárítási költségek körében kizárólag a vészhelyzetet megelőző állapot helyreállításához szükséges, az eredetivel megegyező fajtájú, kategóriájú szerelvények, továbbá anyagok költségét vállalja az előre meghatározott biztosítási összeg erejéig.

 

 

A vészhelyzet bejelentése, elbírálása, a vészhelyzet elhárításának időpontja:

A vészhelyzetet azonnal, de legkésőbb annak észlelésétől számított 24 órán belül be kell jelenteni.

A biztosítási esemény bekövetkezését a Biztosítottnak a következő telefonszámon kell bejelenteni: +36 1 255 0637

A Biztosító közreműködője a kárigénnyel fellépő Biztosított jogosultságát megvizsgálja (fedezetvizsgálat), melyhez Biztosítottnak a szükséges felvilágosítást meg kell adni, és lehetővé kell tenni a bejelentés és a felvilágosítás tartalmának ellenőrzését.

A Biztosított köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy az egyeztetett időpontban és helyszínen elérhető legyen, hogy a szakiparos a javítási szolgáltatást elvégezhesse.

 

Vészhelyzet bejelentése esetén a Biztosító Asszisztencia Szolgáltatója a kárigénnyel fellépő Biztosított jogosultságát megvizsgálja. Amennyiben a Biztosított jogosult a szolgáltatás igénybevételére, a Biztosító az Asszisztencia Szolgáltatója útján a lehető legrövidebb időn, maximum 12 órán belül (a továbbiakban: Időgarancia) szerelőt küld a helyszínre, és egyben a vészelhárítás költségeit megelőlegezi. Amennyiben ez nem történik meg a Biztosító 5.000,- Ft, azaz Ötezer forint kötbért köteles fizetni a Biztosítottnak (a továbbiakban: Kiérkezési Kötbér), kivéve ha;

 

  • a Biztosított számára csak egy későbbi időpont megfelelő, vagy
  • az Időgarancia bizonyítottan a Biztosítón kívülálló ok miatt nem teljesül (pl. útlezárás, forgalmi dugó, Biztosított nincs otthon, stb.).

 

Amennyiben a Biztosított számára csak egy későbbi időpont megfelelő, de gondoskodott a további károk megelőzéséről, a Biztosító, illetőleg Asszisztencia Szolgáltatója a bejelentett esetet vészhelyzetként kezeli, és a költségeket átvállalja.

 

A Kiérkezési Kötbért a Biztosított által megadott bankszámlaszámra, bankszámla hiányában postai átutalással fizeti meg a Biztosító.

 

Amennyiben a Biztosított nem jogosult a szolgáltatás igénybevételére, vagy a bejelentett kárigény jogossága, a veszélyhelyzet fennállása tekintetében a vázolt körülmények alapján nem ítélhető meg veszélyhelyzetnek, a Biztosító, illetőleg Asszisztencia Szolgáltatója a költségeket nem előlegezi meg, hanem azt a helyszínen a Biztosított számla ellenében köteles kiegyenlíteni. Erről a körülményről a Biztosító a Biztosítottat az Asszisztencia Szolgáltató útján előzetesen tájékoztatja. Helyszíni kiszállásra és a bejelentett hiba elhárítására akkor kerül sor, ha a Biztosított az előzetes tájékoztatás alapján a költségeket (kiszállás díja, munka- és anyagdíj) maga fedezi.

 

Amennyiben a Biztosított utóbb hitelt érdemlően bizonyítani tudja, illetve bizonyításra kerül a biztosítási szolgáltatásra való jogosultság, a biztosító Asszisztencia Szolgáltatója a számla értékét a jelen szerződési feltételekben meghatározott feltételekkel és összeg erejéig utólag megtéríti a Biztosított részére.

 

A szakiparos által végzett tevékenységért a Biztosító – a Biztosított és a szakiparos közvetlen kapcsolatára tekintettel – felelősséggel nem tartozik, csak annyiban, amennyiben a szakember az Időgarancián belül nem száll ki a kockázatviselési helyre.

 

 

  1. 0-24h Vészelhárításon kívüli információ adás és szakiparos ajánlása az alábbi szakmákban

 

A Biztosító vállalja, hogy a bejelentett kár, hiba megszüntetése érdekében szakembert ajánl a Biztosított részére, a X.3. pontban felsorolt tevékenységek elvégzésére, , ha

 

3.1     a biztosítási időszakon belül a Biztosítási Fedezet Kimerül, azaz adott Biztosított a biztosítási időszakon belül már legalább 3 alkalommal igénybe vette a Vészelhárítási Szolgáltatást, illetve

3.2     vészhelyzeten kívüli esetekben.

 

A nem vészelhárítás jellegű, szakemberajánlás útján igénybe vett szolgáltatás megrendelése a Biztosított felelőssége. Figyelem! Az elvégzett munka valamennyi költsége teljes egészében a Biztosítottat terheli.

 

 

  1. Csőtörés miatt elfolyt víz értékének megtérítése

 

A Biztosító vállalja, hogy a Biztosított Ingatlanon bekövetkezett csőtörés miatt elfolyt víz értékét, bruttó (általános forgalmi adóval számított) 32.000 Ft (harminckettőezer forint) mértékig, éves biztosítási időszakonként 1 (egy) alkalommal, 1 (egy) biztosítási eseményhez kapcsolódóan megtéríti. A Biztosító szolgáltatásának feltétele a csőtörés tényének és az elfolyt víz miatti többletfogyasztás igazolása. A csőtörés igazolása történhet:

  1. a csőtörésre vonatkozójavítási számla másolatnak VAGY
  2. bármely biztosító társaság által kiállított, a csőtörésre vonatkozó kárszemle dokumentum másolat

 

Biztosító részére történő megküldésével.

 

 

Az elfolyt víz miatti többletfogyasztást, a többlet tényét és mértékét igazoló, a közmű szolgáltató (a területileg illetékes vízszolgáltató) által kiállított igazolás alapján téríti meg a Biztosító. Az igazolás beszerzése a Biztosított feladata, melyet az Aegon Biztosító részére kell elküldeni.

Jelen szerződési feltételek alapján nem téríti meg a Biztosító:

 

  1. az elfolyt vízzel kapcsolatos csatornahasználati díjakat,
  2. a Biztosítottaknak a káreseménnyel egyidejű átlagos vízfogyasztásának értékét,
  3. a káreseménnyel egyidejűleg öntözésre vagy medencefeltöltésre felhasznált víz értékét.

 

A kárbejelentést az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. honlapján a www.aegon.hu/karbejelentes oldalon, telefonon a (+36) 1-477-4800-s telefonszámon vagy levélben az Aegon Magyarország Zrt. Országos Kárrendezési Központ, 9701 Szombathely Pf. 63. postacímén teheti meg.

 

 

  1. Állati kártevők okozta károk költségeinek megtérítése

 

Biztosítási eseménynek minősül és megtéríti a Biztosító

 

  1. a) a biztosított ingatlan homlokzati hôszigetelésében, festésében, szakszerűen kialakított tetőszerkezetének, padlásterének hőszigetelésében, valamint a külső épületgépészeti elemekben és vezetékekben madarak, denevérek, rágcsálók, rovarok,
  2. b) a biztosított ingatlanban, építményekben, medencében vadállatok által okozott károk helyreállítási,
  3. c) a madarak elpusztulása vagy ürüléküknek felhalmozódása miatt eltömődött esőcsatorna tisztításának,
  4. d) a biztosított épületek homlokzatán, tetőszerkezetén, padlásán, vagy egyéb hézagos szerkezeteibe, illetve az építményekre a szerződéskötést követően befészkelt darazsak, méhek, madarak, denevérek, rágcsálók szakszerű eltávolításának költségeit.

A Biztosító szolgáltatása: a Biztosító biztosítási eseményenként bruttó (általános forgalmi adóval számított) 50 000 Ft mértékig, éves biztosítási időszakonként 1 (egy) alkalommal, 1 (egy) biztosítási eseményhez kapcsolódóan állja a fentiekben meghatározott kár térítését.

A Biztosító szolgáltatási összegéből levonásra kerül az esetlegesen hasznosítható növényi maradványok értéke.

 

Nem téríti meg a Biztosító a tetőszerkezetek, padlások hőszigetelésében okozott állati károkat, amennyiben a szakszerűtlen és/vagy hiányos kialakítás, vagy a karbantartás elmulasztása tette lehetővé a károkozók bejutását.

 

Nem téríti meg a Biztosító azon állati károkat, amelyek kialakulásának kezdete a Csoportos biztosítási szerződéhez történő csatlakozás előtti.

 

A kárbejelentést az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. honlapján a www.aegon.hu/karbejelentes oldalon, telefonon a (+36) 1-255-0637-os telefonszámon vagy levélben az Aegon Magyarország Zrt. Országos Kárrendezési Központ, 9701 Szombathely Pf. 63. postacímén teheti meg.

 

  1. A Biztosító mentesülése és kockázatkizárása

 

  1. A jelen feltételek alapján a Biztosító kockázatviselése nem terjed ki arra az esetre, ha a meghibásodás illetve a vészhelyzet
  2. a) államok közötti fegyveres összeütközésből eredően, vagy polgárháborús cselekmények kapcsán vagy
  3. b) nukleáris energia károsító hatásának betudható eseményekkel vagy
  4. c) természeti katasztrófával összefüggésben következik be.

 

  1. Mentesülés

 

2.1. A Biztosító mentesül fizetési kötelezettsége alól, amennyiben bizonyítja, hogy a kárt jogellenesen

 

  1. a) a Biztosított, illetőleg a Szerződő;
  2. b) a Biztosítottnak a vele közös háztartásban élő hozzátartozója, (hozzátartozónak minősül: a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és nevelt gyermek, az örökbefogadó, a mostoha- és nevelőszülő, a testvér, az élettárs, az egyeneságbeli rokon házastársa, a jegyes, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, valamint a testvér házastársa)

szándékosan, vagy súlyosan gondatlanul okozták.

2.2     Mentesül a Biztosító a fizetési kötelezettsége alól továbbá, ha a fenti személyek a tőlük elvárható kármegelőzési és kárenyhítési kötelezettségüket elmulasztották.

 

2.3. Ha a Biztosított biztosítási jogviszonyának hatálya alatt a biztosítási esemény bekövetkezése lehetetlenné vált, vagy a biztosítási érdek megszűnt, a biztosítási jogviszony ezen adott biztosított vonatkozásában – a Biztosító erre vonatkozó külön írásbeli értesítése nélkül – a hónap utolsó napjával megszűnik. Ha a biztosítási esemény bekövetkezése csak részben (adott kockázatviselési hely vonatkozásában) válik lehetetlenné, vagy a biztosítási érdek csak részben szűnik meg (adott Biztosított Ingatlan vonatkozásában) a Biztosított jogviszonya nem szűnik meg, hanem a Biztosító kockázatviselése a fennmaradó kockázatokra és kockázatviselési helyre megfelelően kiterjed.

 

2.4. A Biztosító kötelezettsége nem áll be, ha a Biztosított a vészhelyzet bekövetkezését a X. fejezet 2. pontjában megállapított határidőben nem jelenti be a Biztosítónak és emiatt a Biztosító kötelezettsége szempontjából lényeges körülmények kideríthetetlenné válnak.

 

  1. A biztosított közlési és változás-bejelentési kötelezettsége

 

3.1. A Biztosított a Csatlakozási Nyilatkozat megtételekor köteles a biztosítás elvállalása szempontjából minden olyan lényeges körülményt a Biztosítóval közölni, amelyeket ismert, vagy ismernie kellett, de legalább azokat, amelyekre a Biztosító írásban kérdéseket tett fel.

 

3.2. A Szerződő és a Biztosított nem védekezhet olyan körülmény vagy változás nem tudásával, amelyet elmulasztott a Biztosítóval közölni, vagy neki bejelenteni, noha arról tudnia kellett, és a közlésre, illetőleg bejelentésre köteles lett volna.

 

3.3. Ha a Biztosító csak a Csoportos Biztosítási Szerződéshez való csatlakozás után szerez tudomást a Biztosított biztosítási jogviszonyát érintő olyan lényeges körülményekről, melyek alapján a kockázatot nem vállalhatja, akkor az adott biztosított vonatkozásában a Csatlakozási Nyilatkozat megtételével létrejött biztosítási jogviszonyt 30 napra írásban felmondhatja.

 

XII.    EGYÉB RENDELKEZÉSEK

 

  1. A Csoportos Biztosítási Szerződésből eredő igények a biztosítási esemény bekövetkeztétől számított kettő (2) év alatt évülnek el.

 

  1. A jelen általános szerződési feltételeknek, a Biztosított Csatlakozási Nyilatkozatának, esetleges adatközlőinek fogalmai a hétköznapi szóhasználatnak megfelelő tartalommal kerülnek alkalmazásra, kivéve azokat, amelyeket a jelen feltételek külön meghatározzák.

 

  1. Biztosítási titok minden olyan – államtitoknak nem minősülő -, a Biztosító rendelkezésére álló adat, amely az egyes ügyfeleknek személyi körülményeire, vagyoni helyzetére vagy a Biztosítóval kötött szerződéseire vonatkozik.

 

  1. Az adatkezelés célja csak a biztosítási jogviszony létrejöttéhez, módosításához, állományban tartásához, a biztosítási jogviszonyból származó követelések megítéléséhez szükséges, vagy a törvény által meghatározott egyéb cél lehet.

 

  1. Az előző bekezdésben meghatározott céltól eltérő célból végzett adatkezelést a Biztosító csak az ügyfél előzetes hozzájárulásával végezhet, a hozzájárulást a Biztosító a Csatlakozási Nyilatkozat megtételével egyidejűleg szerzi be, az ehhez történt hozzájárulás beszerzéséről a Szerződő gondoskodik. A hozzájárulás megtagadása miatt az ügyfelet nem érheti hátrány és annak megadása esetén részére nem nyújtható előny.

 

  1. A Biztosított erre irányuló kifejezett, tájékozott, önkéntes és írásbeli hozzájáruló nyilatkozata alapján a Szerződő – a fentiekben rögzített adatkezelési céltól eltérően –jogosult a Biztosított adatait közvetlen üzletszerzés célját szolgáló marketing anyagokkal és üzleti ajánlatokkal való megkeresését célzó kapcsolatfelvétel céljából is kezelni.

 

  1. A biztosítási titok tekintetében, időbeli korlátozás nélkül – ha törvény másként nem rendelkezik – titoktartási kötelezettség terheli a Biztosító tulajdonosait, vezetőit, alkalmazottait és mindazokat, akik ahhoz a Biztosítóval kapcsolatos tevékenységük során bármilyen módon hozzájutottak.

 

  1. § (1) A biztosító vagy a viszontbiztosító jogosult kezelni ügyfeleinek azon biztosítási titoknak minősülő adatait, amelyek a biztosítási szerződéssel, annak létrejöttével, nyilvántartásával, a szolgáltatással összefüggnek. Az adatkezelés célja csak a biztosítási szerződés megkötéséhez, módosításához, állományban tartásához, a biztosítási szerződésből származó követelések megítéléséhez szükséges, vagy az e törvény által meghatározott egyéb cél lehet.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott céltól eltérő célból végzett adatkezelést biztosító vagy viszontbiztosító csak az ügyfél előzetes hozzájárulásával végezhet. A hozzájárulás megtagadása miatt az ügyfelet nem érheti hátrány, és annak megadása esetén részére nem nyújtható előny.

(3) A biztosítási titok tekintetében, időbeli korlátozás nélkül – ha törvény másként nem rendelkezik – titoktartási kötelezettség terheli a biztosító vagy viszontbiztosító tulajdonosait, vezetőit, alkalmazottait és mindazokat, akik ahhoz a biztosítóval kapcsolatos tevékenységük során bármilyen módon hozzájutottak.

  1. § Az ügyfél egészségi állapotával összefüggő az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló törvényben (a továbbiakban: Eüak.) meghatározott egészségügyi adatokat a biztosító a 135. § (1) bekezdésében meghatározott célokból, az Eüak. rendelkezései szerint, kizárólag az érintett kifejezett hozzájárulásával kezelheti.
  2. § Biztosítási titok csak akkor adható ki harmadik személynek, ha
  3. a) a biztosító vagy a viszontbiztosító ügyfele vagy annak képviselője a kiszolgáltatható biztosítási titokkört pontosan megjelölve, erre vonatkozóan írásban felmentést ad,
  4. b) e törvény alapján a titoktartási kötelezettség nem áll fenn,
  5. c) a biztosító vagy a viszontbiztosító által megbízott tanúsító szervezet és alvállalkozója ezt a tanúsítási eljárás lefolytatása keretében ismeri meg.
  6. § (1) A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn
  7. a) a feladatkörében eljáró Felügyelettel,
  8. b) az előkészítő eljárást folytató szervvel, a nyomozó hatósággal és az ügyészséggel,
  9. c) büntetőügyben, polgári peres vagy nemperes eljárásban, közigazgatási perben eljáró bírósággal, a bíróság által kirendelt szakértővel, továbbá a végrehajtási ügyben eljáró önálló bírósági végrehajtóval, a csődeljárásban eljáró vagyonfelügyelővel, a felszámolási eljárásban eljáró ideiglenes vagyonfelügyelővel, rendkívüli vagyonfelügyelővel, felszámolóval, a természetes személyek adósságrendezési eljárásában eljáró főhitelezővel, Családi Csődvédelmi Szolgálattal, családi vagyonfelügyelővel, bírósággal
  10. d) a hagyatéki ügyben eljáró közjegyzővel, továbbá az általa kirendelt szakértővel,
  11. e) a (2) bekezdésben foglalt esetekben az adóhatósággal,
  12. f) a feladatkörében eljáró nemzetbiztonsági szolgálattal,
  13. g) a feladatkörében eljáró Gazdasági Versenyhivatallal,
  14. h) a feladatkörében eljáró gyámhatósággal,
  15. i) az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 108. § (2) bekezdésében foglalt esetben az egészségügyi államigazgatási szervvel,
  16. j) törvényben meghatározott feltételek megléte esetén a titkos információgyűjtésre felhatalmazott szervvel,
  17. k) a viszontbiztosítóval, a csoport másik vállalkozásával, valamint együttbiztosítás esetén a kockázatvállaló biztosítókkal,
  18. l) az e törvényben szabályozott adattovábbítások során átadott adatok tekintetében a kötvénynyilvántartást vezető kötvénynyilvántartó szervvel, a kártörténeti nyilvántartást vezető kárnyilvántartó szervvel, továbbá a járműnyilvántartásban nem szereplő gépjárművekkel kapcsolatos közúti közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági ügyekben a közlekedési igazgatási hatósággal, valamint a közúti közlekedési nyilvántartási szervével,
  19. m) az állományátruházás keretében átadásra kerülő biztosítási szerződési állomány tekintetében – az erre irányuló megállapodás rendelkezései szerint – az átvevő biztosítóval,
  20. n) a kárrendezéshez és a megtérítési igény érvényesítéséhez szükséges adatok tekintetében és az ezen adatok egymás közti átadásával kapcsolatban a Kártalanítási Számlát és a Kártalanítási Alapot kezelő szervezettel, a Nemzeti Irodával, a levelezővel, az Információs Központtal, a Kártalanítási Szervezettel, a kárrendezési megbízottal és a kárképviselővel, továbbá – a közúti közlekedési balesetével kapcsolatos kárrendezés kárfelvételi jegyzőkönyvéből a balesetben érintett másik jármű javítási adatai tekintetében az önrendelkezési joga alapján – a károkozóval,
  21. o) a kiszervezett tevékenység végzéséhez szükséges adatok tekintetében a kiszervezett tevékenységet végzővel, továbbá a könyvvizsgálói feladatok ellátásához szükséges adatok tekintetében a könyvvizsgálóval,
  22. p) fióktelep esetében – ha a magyar jogszabályok által támasztott követelményeket kielégítő adatkezelés feltételei minden egyes adatra nézve teljesülnek, valamint a harmadik országbeli biztosító székhelye szerinti állam rendelkezik a magyar jogszabályok által támasztott követelményeket kielégítő adatvédelmi jogszabállyal – a harmadik országbeli biztosítóval, biztosításközvetítővel,
  23. q) a feladatkörében eljáró alapvető jogok biztosával,
  24. r) a feladatkörében eljáró Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósággal,
  25. s) a bonus-malus rendszer, az abba való besorolás, illetve a káresetek igazolásának részletes szabályairól szóló miniszteri rendeletben meghatározott kártörténeti adatra és bonus-malus besorolásra nézve a rendeletben szabályozott esetekben a biztosítóval,
  26. t) a mezőgazdasági biztosítási szerződés díjához nyújtott támogatást igénybe vevő biztosítottak esetében az agrárkár-megállapító szervvel, a mezőgazdasági igazgatási szervvel, az agrárkár-enyhítési szervvel, valamint az agrárpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium irányítása alatt álló, gazdasági elemzésekkel foglalkozó intézménnyel,
  27. u) a felszámoló szervezeteket nyilvántartó hatósággal,

szemben, ha az a)-j), n), s), t) és u) pontban megjelölt szerv vagy személy adatkezeléssel, illetve írásbeli megkereséssel fordul hozzá, amely tartalmazza az ügyfél nevét vagy a biztosítási szerződés megjelölését, a kért adatok fajtáját, az adatkérés célját és jogalapját, azzal, hogy a p)-s) pontban megjelölt szerv vagy személy kizárólag a kért adatok fajtáját, az adatkérés célját és jogalapját köteles megjelölni. A cél és a jogalap igazolásának minősül az adat megismerésére jogosító jogszabályi rendelkezés megjelölése is.

(2) Az (1) bekezdés e) pontja alapján a biztosítási titok megtartásának kötelezettsége abban az esetben nem áll fenn, ha adóügyben, az adóhatóság felhívására a biztosítót törvényben meghatározott körben nyilatkozattételi kötelezettség, vagy ha biztosítási szerződésből eredő adókötelezettség alá eső kifizetésről törvényben meghatározott adatszolgáltatási kötelezettség terheli.

(2a) A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn a Hpt.-ben meghatározott pénzügyi intézménnyel szemben a pénzügyi szolgáltatásból eredő követeléshez kapcsolódó biztosítási szerződés vonatkozásában, ha a pénzügyi intézmény írásbeli megkereséssel fordul a biztosítóhoz, amely tartalmazza az ügyfél nevét vagy a biztosítási szerződés megjelölését, a kért adatok fajtáját és az adatkérés célját.

(3) Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét, ha a biztosító által az adóhatóság felé történő adatszolgáltatás a Magyarország Kormánya és az Amerikai Egyesült Államok Kormánya között a nemzetközi adóügyi megfelelés előmozdításáról és a FATCA szabályozás végrehajtásáról szóló Megállapodás kihirdetéséről, valamint az ezzel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2014. évi XIX. törvény (a továbbiakban: FATCA-törvény) alapján az adó- és egyéb közterhekkel kapcsolatos nemzetközi közigazgatási együttműködés egyes szabályairól szóló 2013. évi XXXVII. törvény (a továbbiakban: Aktv.) 43/B-43/C. §-ában foglalt kötelezettség teljesítésében merül ki.

(3a) *  Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét, ha a biztosító által az adóhatóság felé történő adatszolgáltatás az Aktv. 43/H. §-ában foglalt kötelezettség, valamint a FATCA-törvény alapján az Aktv. 43/B. és 43/C. §-ában foglalt kötelezettség teljesítésében merül ki.

(4) A biztosító vagy a viszontbiztosító az (1) és (6) bekezdésekben, a 137. §-ban, a 140. §-ban és a 141. §-ban meghatározott esetekben és szervezetek felé az ügyfelek személyes adatait továbbíthatja.

(5) A biztosítási titoktartási kötelezettség az eljárás keretén kívül az (1) bekezdésben meghatározott szervek alkalmazottaira is kiterjed.

(6) A biztosító vagy a viszontbiztosító a nemzetbiztonsági szolgálat, az előkészítő eljárást folytató szerv, a nyomozó hatóság, az ügyészség, továbbá a bíróság adatkérésére, illetve írásbeli megkeresésére akkor is köteles haladéktalanul, írásban tájékoztatást adni, ha adat merül fel arra, hogy a biztosítási ügylet

  1. a) a 2013. június 30-ig hatályban volt 1978. évi IV. törvényben foglaltak szerinti kábítószerrel visszaéléssel, új pszichoaktív anyaggal visszaéléssel, terrorcselekménnyel, robbanóanyaggal vagy robbantószerrel visszaéléssel, lőfegyverrel vagy lőszerrel visszaéléssel, pénzmosással, bűnszövetségben vagy bűnszervezetben elkövetett bűncselekménnyel,
  2. b) a Btk. szerinti kábítószer-kereskedelemmel, kábítószer birtoklásával, kóros szenvedélykeltéssel vagy kábítószer készítésének elősegítésével, új pszichoaktív anyaggal visszaéléssel, terrorcselekménnyel, terrorcselekmény feljelentésének elmulasztásával, terrorizmus finanszírozásával, robbanóanyaggal vagy robbantószerrel visszaéléssel, lőfegyverrel vagy lőszerrel visszaéléssel, pénzmosással, bűnszövetségben vagy bűnszervezetben elkövetett bűncselekménnyel van összefüggésben.

(7) A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn abban az esetben, ha a biztosító vagy a viszontbiztosító az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló törvény meghatározott bejelentési kötelezettségének tesz eleget.

(8) Nem jelenti a biztosítási titok és az üzleti titok sérelmét a felügyeleti ellenőrzési eljárás során a csoportfelügyelet esetében a csoportvizsgálati jelentésnek a pénzügyi csoport irányító tagja részére történő átadása.

(9) *  Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét a Hpt. 164/B. § szerinti adattovábbítás.

  1. § A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn abban az esetben, ha
  2. a) a magyar bűnüldöző szerv – nemzetközi kötelezettségvállalás alapján külföldi bűnüldöző szerv írásbeli megkeresésének teljesítése céljából – írásban kér biztosítási titoknak minősülő adatot,
  3. b) a pénzügyi információs egységként működő hatóság a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben meghatározott feladatkörében eljárva vagy külföldi pénzügyi információs egység írásbeli megkeresésének teljesítése céljából írásban kér biztosítási titoknak minősülő adatot, , valamint ha a biztosító vagy a viszontbiztosító csoportszinten meghatározott pénzmosás és terrorizmusfinanszírozás elleni politikához és eljáráshoz kapcsolódó kötelezettségét teljesíti.
  4. § (1) Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét a biztosító és a viszontbiztosító által a harmadik országbeli biztosítóhoz, viszontbiztosítóhoz vagy harmadik országbeli adatfeldolgozó szervezethez történő adattovábbítás abban az esetben:
  5. a) ha a biztosító ügyfele (a továbbiakban: adatalany) ahhoz írásban hozzájárult, vagy
  6. b) ha – az adatalany hozzájárulásának hiányában – az adattovábbítá a személyes adatok harmadik országba való továbbítására vonatkozó előírásoknak megfelel.

(2) A biztosítási titoknak minősülő adatoknak másik tagállamba történő továbbítása esetén a belföldre történő adattovábbításra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

  1. § (1) Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét
  2. a) az olyan összesített adatok szolgáltatása, amelyből az egyes ügyfelek személye vagy üzleti adata nem állapítható meg,
  3. b) fióktelep esetében a külföldi székhelyű vállalkozás székhelye (főirodája) szerinti felügyeleti hatóság számára a felügyeleti tevékenységhez szükséges adattovábbítás, ha az megfelel a külföldi és a magyar felügyeleti hatóság közötti megállapodásban foglaltaknak,
  4. c) a jogalkotás megalapozása és a hatásvizsgálatok elvégzése céljából a miniszter részére személyes adatnak nem minősülő adatok átadása,
  5. d) a pénzügyi konglomerátumok kiegészítő felügyeletéről szóló törvényben foglalt rendelkezések teljesítése érdekében történő adatátadás.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott adatok átadását a biztosító és a viszontbiztosító a biztosítási titok védelmére hivatkozva nem tagadhatja meg.

  1. § (1) Az adattovábbítási nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az adattovábbítástól számított öt év elteltével, a különleges adatnak, vagy bűnügyi személyes adatnak minősülő adatok továbbítása esetén húsz év elteltével törölni kell.

(2) A biztosító és a viszontbiztosító az érintett személyt nem tájékoztathatja a 138. § (1) bekezdés b), f) és j) pontjai, illetve a 138. § (6) bekezdése alapján végzett adattovábbításokról.

(3) A biztosító és a viszontbiztosító a személyes adatokat a biztosítási, viszontbiztosítási, illetve a megbízási jogviszony fennállásának idején, valamint azon időtartam alatt kezelheti, ameddig a biztosítási, viszontbiztosítási, illetve a megbízási jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető.

  1. § (1) A biztosító és a viszontbiztosító a létre nem jött biztosítási szerződéssel kapcsolatos személyes adatokat kezelhet, ameddig a szerződés létrejöttének meghiúsulásával kapcsolatban igény érvényesíthető.

(2) A biztosító és a viszontbiztosító köteles törölni minden olyan, ügyfeleivel, volt ügyfeleivel vagy létre nem jött szerződéssel kapcsolatos személyes adatot, amelynek kezelése esetében az adatkezelési cél megszűnt, vagy amelynek kezeléséhez az érintett hozzájárulása nem áll rendelkezésre, illetve amelynek kezeléséhez nincs törvényi jogalap.

(3) E törvény alkalmazásában az elhunyt személyhez kapcsolódó adatok kezelésére a személyes adatok kezelésére vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadók.

(4) Az elhunyt személlyel kapcsolatba hozható adatok tekintetében az érintett jogait az elhunyt örököse, illetve a biztosítási szerződésben nevesített jogosult is gyakorolhatja.

 

  1. § (1) Biztosító és a viszontbiztosító jogutód nélküli megszűnése esetén a biztosító és a viszontbiztosító által kezelt üzleti titkot tartalmazó irat a keletkezésétől számított hatvan év múlva a levéltári kutatások céljára felhasználható.

(2) Nem lehet üzleti titokra vagy biztosítási titokra hivatkozással visszatartani az információt a közérdekű adatok nyilvánosságára és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó – az Infotv.-ben meghatározott – adatszolgáltatási kötelezettség esetén.

(3) Az üzleti titokra és a biztosítási titokra egyebekben a Ptk.-ban foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.

 

A veszélyközösség védelme érdekében a feltételek kiegészülnek a következőkkel:

Bit. 149. § (1) A biztosító (e § alkalmazásában: megkereső biztosító) – a veszélyközösség érdekeinek a megóvása érdekében – a jogszabályokban foglalt vagy a szerződésben vállalt kötelezettségének teljesítése során a szolgáltatások jogszabályoknak és szerződésnek megfelelő teljesítése, a biztosítási szerződésekkel kapcsolatos visszaélések megakadályozása céljából megkereséssel fordulhat más biztosítóhoz (e § alkalmazásában: megkeresett biztosító) az e biztosító által – a 135. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint, a biztosítási termék sajátosságainak a figyelembevételével – kezelt és a (3)-(6) bekezdésben meghatározott adatok vonatkozásában, feltéve, ha a megkereső biztosító erre vonatkozó jogosultsága a biztosítási szerződésben rögzítésre került.

 

  1. Az elhunyt személlyel kapcsolatba hozható adatok tekintetében az érintett jogait az elhunyt örököse is gyakorolhatja.

 

  1. A Biztosító a személyes adatokat a biztosítási jogviszony fennállásának idején, valamint azon időtartam alatt kezelheti, ameddig a biztosítási jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető. Az adattovábbítási nyilvántartásban szereplő adatokat az adattovábbítástól számított 5 év elteltével törölni kell.

 

  1. A Biztosító adatai

 

11.1.Az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zártkörűen működő Részvénytársaság (rövidített neve: Aegon Magyarország Zrt.). A Társaság az 1016/1986. (IV.17.) MT számú határozatával megalapított Állami Biztosító általános jogutódja, s az 1989. évi XIII. tv. alapján alakult át gazdasági társasággá 1990. július 1. napján.

A társaságot a Fővárosi Cégbíróság a 01-10-041365 szám alatt tartja nyilván.

Adószám: 10389395-4-44

A társaság székhelye: 1091 Budapest, Üllői út 1.

11.2. Ügyfélszolgálat:

Telefonszám:06-1-477-4800

e-mail cím: ugyfelszolg@aegon.hu

Ügyfélszolgálati irodák listája megtekinthető:

www.aegon.hu/elerhetosegek/kiemelt-ugyfelszolgalati-irodak

11.3. A Biztosító köteles évente jelentést közzétenni fizetőképességéről és pénzügyi helyzetéről. A jelentés kötelező tartalma a Biztosító honlapján (www.aegon.hu) először 2017-ben tekinthető meg a 2016-os évre vonatkozóan.

 

Nem válik a jelen szerződés tartalmává bármely olyan szokás, amelynek alkalmazásában a Szerződő és a Biztosító korábbi üzleti kapcsolatukban megegyeztek, és más gyakorlat, amelyet egymás között kialakítottak, hacsak az előbbiek alkalmazásában a jelen szerződésben nem állapodnak meg. Továbbá nem válik a szerződés tartalmává a biztosítási szektorban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás, amennyiben a jelen szerződés azzal ellentétes kikötést nem tartalmaz, vagy arról nem rendelkezik.

 

  1. A biztosító felügyeleti szerve: A 2013. évi CXXXIX. törvény (MNBtv.) rendelkezései alapján a biztosítótársaságok állami felügyeletét a Magyar Nemzeti Bank (1054 Budapest, Szabadság tér 8–9.) látja el.

 

Panaszkezelés

A Biztosító biztosítja, hogy az ügyfél és a fogyasztói érdekképviseleti szervek (a továbbiakban együtt e pont alkalmazásában: ügyfél) a Biztosító, a megbízásából eljáró ügynök, vagy – adott termék kapcsán – az általa megbízott kiegészítő biztosításközvetítői tevékenységet végző személy magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban az alábbiakban foglaltak szerint közölhesse.

A Biztosító „Panaszkezelési szabályzata” elérhető és megtekinthető ügyfélszolgálati irodákban, illetve a biztosító honlapján: https://www.aegon.hu/ugyintezes/panaszkezelesi-szabalyzat.html

A panaszok bejelentésére biztosított lehetőségek

Ügyfeleink szóbeli panaszaikat személyesen vagy telefonon tehetik meg:

  1. személyesen: valamennyi, a biztosító ügyfelek számára nyitva álló helyiségeiben (Ügyfélszolgálati Irodák, Értékesítési pontok), azok nyitvatartási idejében.
  2. telefonon: a (+36) 1-477-4800, külföldről is hívható telefonszámon nyitvatartási időben.

Az irodák címe, és nyitvatartási valamint a telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje a https://www.aegon.hu/ugyintezes/elerhetosegek.html linken található.

Ügyfeleink írásbeli panaszaikat az alábbi csatornákon tehetik meg:

  1. személyesen vagy más személy által az ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségben átadott irat útján;
  2. postai úton: Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. Központi Panasziroda, 1813 Budapest, Pf. 245;
  3. telefaxon: (+36) 1-476-5791;
  4. elektronikus úton a https://www.aegon.hu/aegon-panaszbejelentes linken elhelyezett on-line panaszbejelentőn vagy a mailto:panasz@aegon.hue-mail címen;
  5. adatkezelési ügyekben elektronikusan a https://www.aegon.hu/adatbiztonsag oldalon vagy az mailto:adatvedelem@aegon.hu e-mail címen.

 

Jogorvoslati fórumok

A panasz teljes vagy részleges elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alábbi jogorvoslati fórumokhoz fordulhat.

 

A fogyasztónak minősülő ügyfelek részére nyitva álló jogorvoslati lehetőségek

Az ügyfél a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén a Pénzügyi Békéltető Testülethez, vagy a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz fordulhat.

 

Pénzügyi Békéltető Testület

  • székhely: Magyar Nemzeti Bank, 1054 Budapest, Szabadság tér 9.
  • levelezési cím: Pénzügyi Békéltető Testület, 1525 Budapest, Pf. 172
  • telefon: (+36) 80-203-776
  • e-mail cím: mailto:ugyfelszolgalat@mnb.hu

Bővebben a https://www.mnb.hu/bekeltetes honlapon kaphat tájékoztatást.

Az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. a Pénzügyi Békéltető Testület előtt általános alávetési nyilatkozatot nem tett.

 

Bíróság

Az ügyfél panaszának a Biztosítóhoz történő benyújtását követően jogorvoslatért az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat www.birosag.hu

 

A fogyasztó a Biztosító magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó – a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény alapján – a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése (vagy annak vélelmezése) esetén, fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárást kezdeményezhet a Magyar Nemzeti Banknál.

Magyar Nemzeti Bank

  • székhely: Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat, 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.
  • levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank 1534 Budapest BKKP Pf. 777
  • telefon: (+36) 80-203-776
  • e-mail cím: mailto:ugyfelszolgalat@mnb.hu

Bővebben a http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem honlapon kaphat tájékoztatást.

A fogyasztónak minősülő ügyfél a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Fogyasztóvédelmi eljárás alapjául szolgáló „Kérelem” nyomtatvány megküldését igényelheti.

Az igénylés módja:

  • telefonon: (+36) 1-477-4800
  • postai úton: 9401 Sopron, Pf. 22
  • e-mailen: panasz@aegon.hu

A Biztosító a nyomtatványt igazolható módon, költségmentesen az ügyfél kérésének megfelelően e-mailen vagy postai úton küldi ki. A Biztosító a nyomtatványokat elérhetővé teszi a honlapján, a http://www.aegon.hu weboldalon és az ügyfelek számára nyitva álló helyiségeiben is.

Fogyasztónak nem minősülő ügyfelek számára nyitva álló jogorvoslati lehetőségek

A fogyasztónak nem minősülő ügyfél, panaszának a biztosítóhoz történő benyújtását követően jogorvoslatért az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulhat www.birosag.hu

A Biztosító adatkezelését érintő panaszok esetén nyitva álló jogorvoslati lehetőségek

A Biztosító adatkezelését érintő adatvédelmi panasz esetén, amennyiben az ügyfél a Biztosító adatkezeléssel összefüggő panaszra adott válaszával nem ért egyet, 30 napon belül bírósághoz, illetve ha a panasz adatkezeléssel összefüggő tájékoztatás, helyesbítés, zárolás vagy törlés biztosító általi megtagadásával függ össze, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz is fordulhat.

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Bővebben a http://www.naih.hu honlapon kaphat tájékoztatást.